• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autosom doorrekenen in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MirandavB

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2020
Goedemiddag,

Ik ben bezig een bestand te maken met de urenregistratie van diverse medewerkers.
Ik gebruik hiervoor een tabel.

Als ik filter op project 1 en vervolgens op medewerker X wil ik kunnen zien hoeveel uren hij gewerkt heeft op project 1. Is het mogelijk dat Excel dit automatisch telkens weergeeft voor een betreffende werknemer?

Draaitabel? Misschien even een voorbeeldbestandje plaatsen?

Je voorbeeldbestand maakt alles duidelijk. Je hebt binnen een kwarier de oplossing.:cool:

Zowiezo kun je alles met slicers inzichtelijk maken, ook in een gewone tabel...

Voorbeel document

Hierbij zoals beloofd een voorbeeld van het document.

Als ik filter op weeknummer, Project en vervolgens op werknemer, wil ik kunnen zien hoeveel uren per week een werknemer op een project heeft gewerkt.

Bijlagen

Even de celeigenschappen van de totalen aanpassen naar :mm

Mijn reactie niet gezien?

Haije, nu heb ik je bericht wel gezien.
Dit zou een oplossing kunnen zijn, maar waarom veranderen de totalen in de gele balk dan niet als ik bijvoorbeeld alleen week 48 filter en niet week 49 in de berekening wil meenemen?

Ergens weet ik dat het moet kunnen, maar hoe...... Ik ben het echt vergeten. Dit is te lang geleden. :)

selecteer de betreffende cellen, druk op Ctrl + 1
kies op tab Getal voor de laatste optie: aangepast

type in het daarvoor bestemde vak :mm

Haije, nu heb ik je bericht wel gezien.
Dit zou een oplossing kunnen zijn, maar waarom veranderen de totalen in de gele balk dan niet als ik bijvoorbeeld alleen week 48 filter en niet week 49 in de berekening wil meenemen?

Ergens weet ik dat het moet kunnen, maar hoe...... Ik ben het echt vergeten. Dit is te lang geleden. :)

Bij mij werkt het zoals je beschrijft. Heb je toevallig berekenen op handmatig staan?

Rechtermuisknop kan ook. Je hebt de berekeningen op handmatig staan.

[Edit] Zoals Haije al vermoedde.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan