• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autosom in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

america

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2005
Hallo,
Even een vraag over Excel.
Ik wil graag cellen optellen, maar autosom doet heel vreemd. Als ik verschillende getallen in de cellen onder elkaar heb staan, en die selecteer ik, en klik op autosom, dan komt er in de cel van het 1e getal te staan; SOM(), en alles waar je dan op klikt komt tussen de haakjes te staan. Ik gebruik normale getallen, bijv, 5,20; 3,50 enz. Moet ik iets bij de opties veranderen.
Ik ben wel gewend om met Excel te werken, dus ik ben er niet helemaal onbekend mee. Tot nu toe heb ik de functie autosom nog nooit gebruikt.
Kan iemand mij helpen??

Groeten america

Klik eens op een cel onder het rijtje getallen en dan op autosom.
Dat rijtje wordt dan automatisch geselecteerd.

als ik dat doe komt de officeassistent mij iets vertellen over een foute formule en iets over kringverwijzingen. maar het werkt dus nog niet.
zijn er nog andere opties?

Waarschijnlijk staat er nog een formule in je rijtje getallen.

Als je onder het rijtje een cel selecteert en dan op autosom klikt en dan een enter geeft zou het goed moeten zijn.

Het probleem zit hem denk in de getallen met een komma, als ik gewone getallen heb zonder komma doet autosom het wel.
Maar onder het rijtje gaan staan, en dan autosom enter, komt er weer een foutmelding.
Moet ik anders niet iets in opties veranderen, of celeigenschappen??

Groeten america

Welk decimaal-scheidingsteken staat er geselecteerd in het configuratiescherm bij landinstellingen? (tabblad: getal)

Als er een punt staat moet je er eens een komma van maken.

Hoi,

Er staat inderdaad een punt bij de decimalen in getallen, maar ik kan dit niet veranderen, ik heb keuze uit 4 , waarvan 2 mingetallen en 2 plusgetallen; 1234.10; -1234.10. Bij het tabblad valuta staan ook alleen maar punten, geen komma's.
Ik weet niet goed hoe ik dit zou moeten veranderen??

groeten america

Als je het vakje selecteerd kun je er gewoon een komma in typen.

Zet in het vakje voor cijfergroeperingsteken een punt.

Zie voorbeeld.

Bijlagen

• decsch.jpg
    decsch.jpg
    33,9 KB · Weergaven: 134
Laatst bewerkt:
Hoi hoi,
OK, Nou heel erg bedankt hoor John, dit was de oplossing. En ik zat trouwens bij het verkeerde tabblad hoor, maar door jou bijlage werd het ineens duidelijk.
En meteen geprobeerd in Excel, echt geweldig........hij telt alles op, met komma's !!
nogmaals bedankt !!!

Groeten America :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan