Autostart manager

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

michiel117

Hallo ,

als ik mijn pc opstart krijg ik een foutmelding van een programa die iets wil opstarten het probleem zit hem in de autostart bij opstarten van windows .

Weet iemand waar ik die autostart kan veranderen?:D


Ik heb windows XP sevice pack 3
 
Start AutoRuns
Kijk of je daarmee kunt vinden wat er opstart dat je niet wilt (gebruikt Ctrl-F of het 'verrekijkertje' om te zoeken, als je (ong.) weet hoe het bestand heet). Vink het dan uit, herstart je computer, en kijk of het probleem weg is.

NB: Probeer je alleen op dat ene programma te richten, ga niet zomaar wat uitvinken want voor je het weet start de computer dan niet meer (goed) op.

Succes,

Tijs.
 
Start AutoRuns
Kijk of je daarmee kunt vinden wat er opstart dat je niet wilt (gebruikt Ctrl-F of het 'verrekijkertje' om te zoeken, als je (ong.) weet hoe het bestand heet). Vink het dan uit, herstart je computer, en kijk of het probleem weg is.

NB: Probeer je alleen op dat ene programma te richten, ga niet zomaar wat uitvinken want voor je het weet start de computer dan niet meer (goed) op.

Succes,

Tijs.

welke moet ik downloaden dan en dat was ook niet helemaal mijn vraag want ik vroeg of er ergens een functie in xp zat om dat uit te schakelen ?
 
Oh, sorry, mijn link was niet volledig: Dit is de volledige link naar Autoruns.

En nee, je kunt auto-starten niet uitschakelen, wel items die erin staan uitschakelen (bijv. via Autoruns).

Nogmaals: Hopelijk geeft de foutmelding een hint welk programma ervoor verantwoordelijk is.
Overigens kun je met een ander programma (ProcessExplorer), m.b.v. het 'vangnetje' (zie bijlage) te slepen over de foutmelding achterhalen welk process voor de foutmelding verantwoordelijk zou kunnen/moeten zijn. Wat het vangnetje doet is het achterhalen van het proces dat bij een getoond schermpje hoort, hier vallen foutmelding-vensters ook onder.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • processexplorer_vangnetje.JPG
    processexplorer_vangnetje.JPG
    21,7 KB · Weergaven: 73
Oh, sorry, mijn link was niet volledig: Dit is de volledige link naar Autoruns.

En nee, je kunt auto-starten niet uitschakelen, wel items die erin staan uitschakelen (bijv. via Autoruns).

Nogmaals: Hopelijk geeft de foutmelding een hint welk programma ervoor verantwoordelijk is.
Overigens kun je met een ander programma (ProcessExplorer), m.b.v. het 'vangnetje' (zie bijlage) te slepen over de foutmelding achterhalen welk process voor de foutmelding verantwoordelijk zou kunnen/moeten zijn. Wat het vangnetje doet is het achterhalen van het proces dat bij een getoond schermpje hoort, hier vallen foutmelding-vensters ook onder.

Succes,

Tijs.



sorry ik bedoelde of je programa's die in auto-start kunt uitschakelen met een programa in Xp zodat ik geen dingen hoef te downloaden :p
 
Ik snap het nog steeds niet: Wat bedoel je nu precies met auto-start?

Als je tóch bedoelt waar ik het over heb: Het enige programma dat (een gedeelte) van alle auto-startende zaken in XP beheert is:
Start -> Uitvoeren -> msconfig.exe -> tabblad Opstarten

Probleem is dat die niet volledig is (er zijn meer plekken waar in Windows XP waar auto-startende items worden aangeroepen dan die in msconfig.exe worden getoond).
In AutoRuns zie je die uitgesplitst in de tabbladen Logon, Boot Execute, Scheduled Tasks en Winlogon.

Tijs.
 
Ik snap het nog steeds niet: Wat bedoel je nu precies met auto-start?......

......Boot Execute, Scheduled Tasks en Winlogon.

Tijs.

Laat maar ik zoek het zelf wel ff uit denk dat ik maar z'n manager moet downloaden
 
Laat maar ik zoek het zelf wel ff uit denk dat ik maar z'n manager moet downloaden

Gaat het dan hier over? Dat is gewoon een programma dat de opstart van minder belangrijke autostartende programma's en diensten uitstelt totdat de hele pc is opgestart.

Laat ons in ieder geval weten hoe je je probleem hebt opgelost, nu je besloten hebt je probleem zelf op te lossen.

Tijs.
 
dnt........... Laat ons in ieder geval weten hoe je je probleem hebt opgelost zei:
Ik heb ondekt dat erop mijn virus scanner z'n auto start manager zit daarmee heb ik het programatje (de boosdoener ) uitgeschakeld : nu krijg ik niet meer die stomme foutmelding .

Nog bedankt voor het reageren:thumb:

Vr Groet. michiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan