Autosuggest met 2 values

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnold77

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Goedenavond,

Wie kan mij helpen met het volgende:

Ik heb een autosuggest script (php/ajax) van het net gehaald. Het php gedeelte maakt verbinding met de database om te kijken of de value die je invoert ook in de database vermeld staat. Dit werkt allemaal goed. Nou zou ik graag willen dat er wordt gekeken naar 2 velden.

Het eerste invoerveld is: automerk

Het tweede invoerveld is: type/model (als je hier iets intikt dan krijg je de autosuggest opties te zien.

Het is natuurlijk belangrijk dat de types/modellen worden weer gegeven die betrekking hebben op het eerste invoerveld. Als men bij automerk bv. Audi invoert, dan moet er bij type/model alle modellen van Audi worden weer gegeven.

De value van automerk dient als $_GET['automerk'] worden te verzonden. Type wordt verzonden als $_POST['type'].
----
<input id='automerk' type='text' name='automerk' value='<?php echo $_POST['automerk']; ?>' maxlenght='100'>

<input id='type' type='text' name='type' value='<?php echo $_POST['type']; ?>' maxlenght='100'>

<div class="showtype" id="showtype" align="left"></div>
<script type="text/javascript">
var AuToMeRk = document.getElementById('automerk').value;
new Ajax.Autocompleter("type","showtype","zoeken.php?Automerk= ???? ");
</script>
----

WIe weet hoe ik de var AuToMeRk op de plaats van de ???? krijg zonder dat Automerk letterlijk AuToMeRk word, maar de variable wordt weer gegeven.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Is het niet gewoon
PHP:
new Ajax.Autocompleter("type","showtype","zoeken.php?Automerk="+ AuToMeRk);

Maar is het niet een idee om alle merken in een <select> te plaatsen?

Is het niet gewoon
PHP:
new Ajax.Autocompleter("type","showtype","zoeken.php?Automerk="+ AuToMeRk);

Maar is het niet een idee om alle merken in een <select> te plaatsen?

Dat had ik ook al geprobeerd, maar als ik dan ga controleren via print_R($_POST); dan is $_POST['Automerk'] leeg, dus er is geen variable meegezonden . Roep ik de variable AuToMeRk wel goed aan dan? De reden dat ik niet met een select werk is omdat ze gelijk de mogelijkheid moeten hebben om niewe data toe te voegen aan de database via hetzelfde formulier

Verder nog suggesties?? Ben hier al 2 avonden mee aan het knoeien.:confused:

Laatst bewerkt:
Tja in de $_POST-variabelen zul je hem ook niet terugvinden aangezien je hem via $_GET['automerk'] verstuurd.

Als ik je goed begrijp wil je dus iedereen de mogelijkheid geven om een merk toe te voegen? Persoonlijk zou ik zoiets alleen voor geregistreerde gebruikers beschikbaar stellen.

Je hebt gelijk moet idd $_GET zijn en dit klopt ook wel, controle is via $_GET gedaan. Het is een backoffice systeem, alleen de werknemers kunnen erbij, dus is niet bereikbaar voor een bezoeker.

Je hebt gelijk moet idd $_GET zijn en dit klopt ook wel, controle is via $_GET gedaan.

Moet ik hieruit opmaken dat hij wel bij print_r($_GET) voorkomt? Dus dat je er mee kunt werken?

Ikzelf heb met deze tutorial eens een soort autosuggest gemaakt. Wellicht heb je er wat aan :)

Nee, is niet zichtbaar. Had alleen in het bericht $_POST neer gezet ipv $_GET. Heb het script net even bekeken, maar dat is niet wat ik zoek. de input automerk moet worden mee gezonden met input type (auto). zodat ik via een query die 2 kan gaan samenvoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan