• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

autosum

• Onderwerp starter Onderwerp starter rcmb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rcmb

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2016
Ik heb een spreadsheet bijgevoegd om het makkelijker uit te leggen
In de kolommen A-P wordt data vanuit een ander bestand ingecopieerd, deze data kan uit 41 rijen maar ook uit minder, zoals dit voorbeeld 15 rijen bestaan. Hierdoor krijg je vanwege de formules een melding #N/B

Ik zou graag in de kolommen W en X een autosom krijgen van de hele reeks t/m rij 42. Als ik maar 15 regels paste, kan ik alleen maar een waarde krijgen als ik de rijen aanpas, zoals in X45 .
Bestaat hier een andere manier voor?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
in W45:
Code:
=AGGREGAAT(9;6;W2:W42)

Hoewel ik de tekst van deze formule niet begrijp hartelijk dank. Groet, Ruud

Toch nog een aanvullende vraag,
in W52 en Y49 van de eerdere bijlage staat een "als"formule.

Is het mogelijk om indien de uitkomst in W52 betekent "value Incorrect" dat deze cel rood kleurt, bij Value correct Groen
Voor Y49 als de uitkomst is "herbalanceren" rood en OK groen

Ja gebruik voorwaardelijke opmaak,
formule,
=O45=W51
en stel de opmaak in op groen, maak de cel met gewone opmaak rood (of ook middels Voorwaardelijke opmaak, maar je hebt maar 2 keuzes)

idem voor Y49 maar dan met formule: =Z49<1

ik werk met excel 2013 en zie wel voorwaardelijke opmaak maar weet niet wat ik moet selecteren
Ik zie wel dat de kleur rood wordt maar dat als het waar is. Ik heb de vergelijkbare formules er al in staan

Dank je ik had gehopt dat bij Ok dan ook veld D54 ook groen zou worden.

De formule is correct. Als ik in AA49 een waarde invoer > 56 is het OK als de waarde <56 is herbalanceren, dus rood

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan