• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

autotekst in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Walterfall

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
In Word maak ik regelmatig gebruik van autotekst, werkt snel via toets aanslag F3, iedereen bekend.

Maar dit lukt mij niet in Excel documenten.

Iemand een tip?

Extra / Opties / Bewerken, "automatisch aanvullen voor celwaarden" aangevinkt?

John, bedankt voor je reaktie.

Ik heb het gecontroleerd en dit is aangevinkt.

Resultaat helaas , nihil.

Naar mijn weten bestaat er geen AutoTekst-functie in Excel. Je zou eventueel wel gebruik kunnen maken van AutoCorrectie.

Wat zou je precies als autotekst willen gebruiken dan? Sommige zaken zijn namelijk af te vangen door wat truckjes in excel...

Hallo Bert,

Regelmatig moet ik een IBAN nummer invullen van 27 karakters, in Word is dit ideaal en snel via de autotekst en dan F3.
Ik heb ook documenten in Excel, fakturen bijv. en het zou prettig zijn als ik ook hier zo'n code kan gebruiken.
Misschien heb je een voorstel voor een speciale macro, maar ik dacht in Excel zal toch wel zoiets al ontwikkeld zijn.

Als dat IBAN nummer altijd hetzelfde is zou je heel gemakkelijk een knop kunnen maken of een macro en daarmee (bijv met een druk op die knop of een toetsencombinatie) het nummer invoeren.

Je moet niet vergeten dat Excel een spreadsheet programma is dat eigenlijk bedoelt is om rekenbladen en grafieken mee te maken... Er kan van alles mee, maar het is natuurlijk geen tekstverwerker...

Misschien kun je iets met het hulprogrammatje Memokeys.
Hangt in je geheugen en is met zelf te definieren sneltoetsen in nagenoeg elk ander programma te gebruiken. Ik gebruik het zelf ook regelmatig binnen Excel en Word voor standaardteksten.
Memokeys is freeware en hier te downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan