Autoteksten distributie

Status
Niet open voor verdere reacties.

freakyenzo

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2003
Berichten
20
Hoi hoi,

Ik zit met een probleem omtrent autoteksten in Word (Office 2003 SP3). Op de server heb ik een .dot file staan waar alle autoteksten ingezet worden. Om te voorkomen dat men meldingen krijgt over het niet kunnen opslaan van wijzigingen in de dot files kopieer ik deze steeds uit naar een locatie op het werkstation. De opstart locatie in Word verwijst ook naar de locatie op het werkstation. Dit werkt prima.
Nu is er een gebruiker die wel veranderingen mag aanbrengen in de dot files. In dit geval het toevoegen van autoteksten in het bestand autoteksten.dot. De gebruiker opent het bestand vanaf de server en voegt een autotekst toe (invoegen->autotektst->nieuw). Wanneer ze hiermee klaar is zie je de extra autotekst ook wanneer je in een document met rechts klikt op voor defineerde autotekst stukken. Alleen wanneer andere gebruikers inloggen en dus de bijgewerkte .dot file krijgen is de wijziging niet zichtbaar. Als zij ergens anders inlogt, waar ik onder een andere naam de autotekst handmatig heb ingesteld, zijn de wijzigingen ook niet zichtbaar. Het lijkt er op dat de autotekst niet vast gelegd wordt in de .dot file maar ergens in de local settings. Maar ik dacht toch echt dat het in de .dot file wordt bijgehouden.

Ik snap er niets meer van. Kan iemand mij hiermee helpen en wat licht op de zaak werpen?
Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi,
Om te voorkomen dat men meldingen krijgt over het niet kunnen opslaan van wijzigingen in de dot files kopieer ik deze steeds uit naar een locatie op het werkstation.
Alvast bedankt!

Je geeft zelf het antwoord al. Wanneer hij op de netwerk schijf wordt aangepast moet hij wel opnieuw naar iedereen gekopieerd worden op de lokale schijf.
 
Laatst bewerkt:
Dat wordt ook gedaan. Steeds bij het aanmelden wordt het uit gekopieerd. Ik heb het ook getest door handmatig de .dot file te verplaatsen maar zonder resultaat.
 
Het lijkt erop dat de autoteksten opgeslagen worden in de Normal.dot van die ene persoon en niet in de Normal.dot op de server.
Slaat die ene gebruker de normal.dot wel weer op als een sjabloon ?

Maak eens een backup van de Normal.dot op de server en kopieer de Normal.dot van die ene gebruiker eens naar de server.

Misschien heb je HIER nog iets aan.

Groeten Marcel

Dit is echt niet Normal :)
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Misschien had ik nog wat uitgebreider moeten zijn in mijn omschrijving:) Maar ook dat heb ik al geprobeerd. Enige wat ik nog niet geprobeerd heb / gecontroleerd is of het weer als .dot opgeslagen wordt.
Ik ga dat even na. Andere suggesties blijven welkom:p
 
Hey,

Ik nog even gekeken of het bestand als .dot file werd opgeslagen. De gebruiker sloot het bestand steeds zelf en kreeg geen vraag om het op te slaan. Wijzigingen worden dus standaard bijgehouden. Om hier zeker van te zijn heb ik het bestand nog wel opgeslagen als .dot bestand maar zonder verschil.
Het bestand heet autoteksten.dot. Opslaan als nomal.dot zorgt er voor dat alle autoteksten die in dat document staan zichtbaar zijn. En geen leeg document dus. Opslaan als normal.dot is dus ook niet de oplossing.

Iemand nog suggesties?
 
Krijg je de vraag ook niet om op te slaan als je iets wijzigt???
 
Nope, misschien moet ik alle invoegtoepassingen uitschakelen en het dan eens aanpassen? Hoewel ik betwijfel of dat enig verschil maakt.
 
wijzigingen opslaan

Ik ben bang dat het dot file corrupt is. Normaal al zet je maar een spatie dan vraagt hij al om opslaan.

Kan je hem hier posten.
 
Je zegt eerder dat je de Autoteksten opslaat in een aparte sjabloon, Autoteksten.dot, die op de server staat. Heb je al geprobeerd om de Autoteksten via <Extra>, <Sjablonen...> en de knop <Beheer> naar de andere sjabloon te verplaatsen of te kopieëren?
 
Het is weer eventjes geleden maar ik heb het probleem gevonden.
Wanneer je een auto tekst maakt kun je onderin kiezen waarin gezocht moet worden. Dit stond op alle actieve sjablonen.
Hierdoor kwam de autotekst zoals ik al vermoede in de normal.dot. Wanneer je hier voor, in dit geval, autoteksten.dot kiest wordt het wel netjes opgeslagen.

Allemaal bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan