autotekstfragment kopie in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

fdielissen

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2001
Beste forumlieden,

Gaarne advies. Ik wil een een Wordsjabloon het zo geregeld hebben, dat wanneer ik op een bepaalde plaats bijvoorbeeld een naam zet, deze op andere vastgestelde plaatsen deze naam kopieerd. Kan ook gelden voor een getal of datum.

Stel ik zet boven een rapport een werkstuknummer, wil ik bijvoorbeeld onder ieder volgende pagina datzelfde werkstuknummer vermeld hebben.
Ik heb het al meer gezien maar weet niet hoe het moet.

Ik bedoel niet zoals gebruikelijk is bij mailmerge; dat je dus vanuit een bestand dingen kopieerd.

Volgens mij werkt het met velden. Maar ik heb al veel op internet gezocht maar kan niets vinden. Het gaat altijd over mailing ed. maar dat bedoel ik niet. Ik wil binnen hetzelfde document eea gekopieerd hebben.

Gaarne advies en alvast bedankt.
Gaarne advies. Zou mij veel rapportage tijd kunnen schelen.

Beste Frans,

Dat is o.a. mogelijk door bladwijzers te plaatsen rond de tekst die je in het document wil terug laten komen (tekst selecteren en daarna Invoegen – Bladwijzer of Ctrl+Shift+F5).

Op de plaats waar je wil verwijzen naar die tekst doe je het volgende: Invoegen – Verwijzing – Kruisverwijzing. Verwijzingstype zet je op Bladwijzer, Verwijzing naar Bladwijzertekst en bij Voor welke bladwijzer selecteer je de gewenste bladwijzer.

Als je werkt met sjablonen kun je bijvoorbeeld het werkstuknummer invoeren door middel van een Fill-in veld (Invoegen – Veld – Fill-in, zet bij aanwijzing wat er ingevuld moet worden, klik op OK).

Er zal een vragenvenstertje verschijnen en hetgeen ingevuld wordt, wordt in de tekst gezet.

Van dit veld maak je dan weer een bladwijzer.

Ik hoop dat dit is wat je bedoelt en dat het zo duidelijk is.

Rian,

Klinkt goed. Gaat het vanavond snel proberen. Zat zelf al bij formulieren.
Maar jouw tip lijkt me praktischer.
Ga ermee aan de gang. Ik laat het nog wel weten of het me gelukt is.

In ieder geval bedankt voor de moeite.

MVGroeten

Rian,

Bleek dat ik ook eerst wat elementaite veldkennis nodig had.
Lijkt me nu allemaal te lukken.

Kei bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan