Autovorm opmaken aan de hand van excel waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen562

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2010
Beste iedereen,

Ik heb via verschillende sites oplossingen gevonden om voorwaardelijke opmaak toe te voegen aan een autovorm, maar geen van deze oplossingen voldoet aan mijn eisen.

Ik heb een waarde in blad2, cel C33 staan, wanneer deze waarde kleiner is dan 50 moet de autovorm in blad 1 rood worden. Is de waarde tussen 50 en 75 moet de autovorm in blad 1 oranje worden en is de waarde groter dan 75 moet de autovorm in blad 1 groen worden.

Zou iemand mij kunnen helpen met een vba code hiervoor?

Groeten,
Jeroen

Laatst bewerkt:
Jeroen,

Hier een voorbeeldje om mee te spelen.

In de VBA omgeving kijk op Blad2

Bijlagen

Superzeeuw,

Bedankt voor deze opzet. Hij doet bijna precies wat ik wil.
Enige wat ik nog mis is dat de cel waar de waarde in staat vastgelegd wordt in de code. Dus target cell is C33.
En is het mogelijk dat in plaats van een aparte module voor de kleur deze verwerkt wordt in de vba code van blad 2?
Anders moet ik namelijk stuk of 60 modules aan gaan maken voor mijn sheet.

Alvast bedankt!

Groeten,
Jeroen

Laatst bewerkt:
Ik had dezelfde vraag als Jeroen. Het voorbeeld van superzeeuw werkt inderdaad goed, alleen nu nog de koppeling met de waarde uit een bepaalde cel.

Jeroen,

Ik heb gehoor gegeven aan je eerste vraag.

Ik heb een waarde in blad2, cel C33 staan, wanneer deze waarde kleiner is dan 50 moet de autovorm in blad 1 rood worden. Is de waarde tussen 50 en 75 moet de autovorm in blad 1 oranje worden en is de waarde groter dan 75 moet de autovorm in blad 1 groen worden.

Als je iets anders wilt dan kan dat maar dan moet je vraag wel specifieker zijn.

Geef nu eens precies aan wat je wilt bereiken:
Hoeveel autovormen gebruik je.
Op welke cel(len moet de autovorm reageren.
Sturen meerdere cellen 1 autovorm aan.
Zijn er meer 1 op 1 relaties tussen een cel en een autovorm.

Zo stof tot nadenken.

Dus formuleer de vraag nog eens opnieuw.

Ik gebruik op dit moment 30 autovormen. Deze autovormen staan in blad 1. Vervolgens heb ik 30 werkbladen (blad 2 .. blad 31) die een 1 op 1 relatie hebben met een autovorm. In elk werkblad staat 1 cel (deze kan zijn c33, maar ook a 1) wanneer deze cel aan een waarde voldoet moet hij de autovorm kleuren die in relatie staat tot het werkblad.

Schematisch:
Blad 2 C33 <50 dan autovorm kubus in blad 1 rood
Blad 2 C33 >= 50 <75 dan autovorm kubus in blad 1 groen
Blad 2 C33 >=75 dan autovorm kubus in blad 1 oranje

Blad 3 A33 <50 dan autovorm kubus 2 in blad 1 rood
Blad 3 A33 >= 50 <75 dan autovorm kubus 2 in blad 1 groen
Blad 3 A33 >=75 dan autovorm kubus 2 in blad 1 oranje

Het voorbeeld wat jij hebt gemaakt reageerd op elke willekeurige cel waarin ik een waarde invul, dat moet dus één cel zijn die vastgelegd wordt in de vba. Daarnaast zou het een pré zijn als in de code van blad 2 de macro's van blad 1 gaan bevatten.

Is mijn vraag nu duidelijk genoeg?

Ik ben er zelf achtergekomen na nog wat meer gezoek en geprobeer.
Wat ik wou bereiken is in de code van blad 2 te zien. Alle modules zijn nu verwijderd en scheelt mij een hele hoop werk. Hoop dat anderen hier ook veel aan zullen hebben.

Groeten,
Jeroen

Bijlagen

Jeroen,

Dat zien we graag.
Als de vraagsteller op eigen initiatief verder gaat met de voorzet.

Ga zo door.

Wil je de vraag nog op opgelost zetten.

In navolging op deze vraag had ik een soortgelijke vraag, alleen wist ik niet of ik een nieuw topic hiervoor moest openen.

Ik heb een kaartje van een deel van de wereld gemaakt in Excel en nu wil ik de waarde van een cel koppelen aan de kleur van een land (zie bijlage). Nu lukt me dit wel voor 1 land (in dit voorbeeld dus Iceland), maar hoe kan ik dit simpel oplossen voor meerdere landen?

Let wel: ik ben een behoorlijke leek op VBA gebied.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Open hiervoor een nieuw topic, deze is al opgelost.
Ik heb zelf nog even gekeken naar jou werkblad, maar die van jou werkt niet compleet. Hij reageerd niet op een andere waarde en je kleuren komen niet overeen. De waarde kan je oplossen aan de hand van kleiner dan maken, dus bij >=15 en <=25 maak je er in de vba code van <25.00001. Schilt je uiteindelijk ook een regel. Verder kan ik je niet helpen, maar als je nieuw topic aanmaakt krijg je vast reacties.

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan