bullsryver
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 dec 2002
Hoi, ik zit met de volgende uitdaging:
Ik probeer mn PC (boven) op TV (beneden) aan te sluiten. Draadloos.
Kheb hiervoor volgende toestellen:
Nu doe ik het volgende:
PC video (Svideo) + PC audio (analoge uitgang)-----via Svideokabel + audio-kabel----adapter s-video/scart -----analoge videorecorder----AV transmitter ------tv scart ingang.
Kortom: PC-videorecorder-tv
Waarom die video? omdat die S-videokabel niet rechtstreeks op de AVzender kan aangesloten worden.
Nu is mijn probleem: perfect geluid, perfect beeld...maar zwart-wit!!!
Vanaf de PC via S-video naar de tv heb ik mooi kleurenbeeld, maar iets in mijn keten moet het beeld omschakelen naar zwart-wit.
Heeft iemand hier een oplossing voor? bestaat er bvb een adapter S-video-scart zodat de video er niet meer tussen moet? Of ligt de kleuromslag niet aan de video maar aan de scart van de tv?
Alvast bedankt!
toni
Ik probeer mn PC (boven) op TV (beneden) aan te sluiten. Draadloos.
Kheb hiervoor volgende toestellen:
- PC met Svideo-uitgang
- S-videokabel
- Adapter S-video naar Scart
- analoge videorecorder met scart-in en scart-uit
- AV transmitter (2,4ghz) met scart ingang of 3 cinch ingang (2 audio, 1 video)
- AV Receiver met scart uitgang of 3 cinch uitgangen (2 audio, 1 video)
- TV met scart-ingang en S-video ingang
Nu doe ik het volgende:
PC video (Svideo) + PC audio (analoge uitgang)-----via Svideokabel + audio-kabel----adapter s-video/scart -----analoge videorecorder----AV transmitter ------tv scart ingang.
Kortom: PC-videorecorder-tv
Waarom die video? omdat die S-videokabel niet rechtstreeks op de AVzender kan aangesloten worden.
Nu is mijn probleem: perfect geluid, perfect beeld...maar zwart-wit!!!
Vanaf de PC via S-video naar de tv heb ik mooi kleurenbeeld, maar iets in mijn keten moet het beeld omschakelen naar zwart-wit.
Heeft iemand hier een oplossing voor? bestaat er bvb een adapter S-video-scart zodat de video er niet meer tussen moet? Of ligt de kleuromslag niet aan de video maar aan de scart van de tv?
Alvast bedankt!
toni