AV draadloos van PC naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullsryver

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2002
Hoi, ik zit met de volgende uitdaging:

Ik probeer mn PC (boven) op TV (beneden) aan te sluiten. Draadloos.
Kheb hiervoor volgende toestellen:
  • PC met Svideo-uitgang
  • S-videokabel
  • Adapter S-video naar Scart
  • analoge videorecorder met scart-in en scart-uit
  • AV transmitter (2,4ghz) met scart ingang of 3 cinch ingang (2 audio, 1 video)
  • AV Receiver met scart uitgang of 3 cinch uitgangen (2 audio, 1 video)
  • TV met scart-ingang en S-video ingang

Nu doe ik het volgende:
PC video (Svideo) + PC audio (analoge uitgang)-----via Svideokabel + audio-kabel----adapter s-video/scart -----analoge videorecorder----AV transmitter ------tv scart ingang.

Kortom: PC-videorecorder-tv

Waarom die video? omdat die S-videokabel niet rechtstreeks op de AVzender kan aangesloten worden.

Nu is mijn probleem: perfect geluid, perfect beeld...maar zwart-wit!!!
Vanaf de PC via S-video naar de tv heb ik mooi kleurenbeeld, maar iets in mijn keten moet het beeld omschakelen naar zwart-wit.

Heeft iemand hier een oplossing voor? bestaat er bvb een adapter S-video-scart zodat de video er niet meer tussen moet? Of ligt de kleuromslag niet aan de video maar aan de scart van de tv?

Alvast bedankt!
toni

misschien ligt dat aan iets wat in je plofond ligt isolatie bv heb je je tvtje welles vlak bij je pc uitgeprobeerd?

Dacht ik ook ja...:rolleyes:

Kheb iets gevonden: een "S-video naar cinch"-adapter, geeft dit kleur door, of krijg ik dan zwart-wit?

Ik heb ook zoiets in elkaar geflanst, ook via video, naar scart met de audiokanalen.
Prachtige kleuren.:)

Als ik dan een AVs kanaal gebruik, heb ik ook zwart/wit, staat hij wel op het goede kanaal, ( je weet 't niet, hè ).

Lange Pier zei:
Ik heb ook zoiets in elkaar geflanst, ook via video, naar scart met de audiokanalen.
Prachtige kleuren.:)

Als ik dan een AVs kanaal gebruik, heb ik ook zwart/wit, staat hij wel op het goede kanaal, ( je weet 't niet, hè ).

Hoe? ben niet helemaal mee...
Hij staat op het AV-kanaal idd, omdat mijn S-videokabel via een scart-adapter aangesloten is op de video (video zelf heeft geen S-video-ingang). Dan kan je toch niet anders dan op av-kanaal zetten om beeld te hebben? Wat en in welke volgorde heb je precies geschakeld?

Alvast bedankt voor de info!! :thumb: En nog meer bedankt voor de komende oplossing :D

Toni

Ik heb hem zo, s-kanaal, omgezet met adapterkabel naar videokanaal, en audiokanalen van videokaart en geluidskaart naar ingang zender, uitgang ontvanger, videokanaal en geluidskanalen op omzetter naar scart, deze in dit geval, op TV.

Als ik hem hier om wil zetten van een videokanaal naar een s-kanaal en die wil gebruiken via de scartomzetter, waar ook een s- aansluiting op zit, of rechtsteeks in de TV met de audiokanalen, dan werkt dit niet, doe ik dit aan de font aansluitingen, werkt het wel.:confused:

bullsryver zei:
Dacht ik ook ja...:rolleyes:

Kheb iets gevonden: een "S-video naar cinch"-adapter, geeft dit kleur door, of krijg ik dan zwart-wit?

weet niet je kunt alles proberen tot het weer goed is maar als het nog nooit heefd gedaan zo. raad ik je aan je pc en je tv dichtbij elkaar uit te proberen want het is toch een draadlose, je kunt ook zo een klein test (kinder)tv'tje kopen(2e hands) voor weinig centjes. ik weet niet zeker of dat aan het plafond kan liggen. maar dan kun je wel altijd uitproberen en is het handiger anders moet je heen en weer naar boven en beneden dat is toch niet goed

Laatst bewerkt:
Gelukt! :D

Ok, ik heb die s-video naar cinch-adapter gekocht, zodat ik de videorecorder als "adapter" niet meer nodig had. Ik krijg nu beeld op tv, kleur, goed geluid en uitstekende kwaliteit. Met de afstandsbediening kan ik "powercinema" bedienen.

Conclusie: voor 60 euro heb ik een media-center opgezet (ipv de 120 euro die sommige draadloze "media-center"-transmitters kosten)

Topic closed.
Toni

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan