Avast 5 free instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Ik heb zojuist Avast 4.8 Home edition vervangen door Avast 5 free in Windows 7 (64 bit). Lijkt me prima. Alles werkt goed. Ik heb alle instellingen doorgekeken en hier en daar wat veranderd. Over 1 ding twijfel ik. Bij de realtime schilden staan in het bestandssysteem schild bij de acties voor als er iets gevonden wordt als eerste optie 'verplaatsen naar kluis' (dat lijkt me prima), maar als tweede optie (voor als de eerste actie mislukt) 'verwijderen'. Bij alle andere schilden is dat ook zo, maar ik vraag me af of dit voor het bestandssysteem wel verstandig is. Kan het systeem dan niet om zeep geholpen worden? Of moet ik eerst bevestigen voor er iets verwijderd wordt? En als het niet verstandig is dit zo te laten staan, hoe kan ik het dan het best instellen?

Je kunt het best googlen naar avast 5 en zoeken in de credits of er verschillen zijn met de 4.8 versie
ikzelf heb AVG aan 't werk en ik check bij elke upgrade of er majeure veranderingen zijn (meestal niet :) ).
Btw, welk systeem zou om zeep geholpen moeten worden?

Dat had ik al gedaan, maar dat levert niet iets op waar ik wijzer van word, vandaar mijn vraag. Als er eens per ongeluk een belangrijk dll bestand verwijderd wordt ben ik bang dat Windows om zeep geholpen wordt. Er kan altijd een fout in een virusdatabase sluipen en ook als er wel een virus in zo 'n bestand zou zitten, is het middel op die manier misschien erger dan de kwaal. Maar dat weet ik dus niet.......

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan