Avast anti-virus, krijg ik niet verwijdert....

• Onderwerp starter Onderwerp starter MDP79
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MDP79

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2012
Goedemorgen mensen,

Ik ben nieuw hier en meteen een vraag. How on earth is het mogelijk dat Avast zich met geen mogelijkheid laat verwijderen? Na een systeemherstel deactiveerde Avast zich om vervolgens niet meer te kunnen worden geactiveerd, registreren is niet mogelijk alsook verwijderen niet. What i did?

Well:

A) Activeren. Lukt niet.
B) Opstarten: lukt niet.
C) Opnieuw installeren: Lukt niet.
D) Uninstall (removal tool): Lukt niet.
E) Verwijderen in gebruikers account: Lukt niet. Niet gemachtigd.
F) Verwijderen in Administrator account: Lukt niet. Niet gemachtigd.
G) Verwijderen in Safe Modus: Lukt. Vervolgens start Windows niet meer op, wordt er een automatisch herstelpunt aangemaakt, en raadt eens? Avast staat er weer vrolijk op.
H) Verwijderen via Revo uninstaller: Geeft aan succesvol verwijdert maar staat er vrolijk op.

Map bevindt zich in: Comp.->HDD.->prog files.

Het gaat zich om de map: Alwil Software. Lijkt wel een soort van spookmap.

Heeft iemand een oplossing voordat ik start met formateren?

Ik heb dat ook eens gehad.
Oplossing:
-In Taakbeheer alle lopende processen van AVAST stoppen
-alles aan mappen wat er maar te winden is onder de naam AVAST en Awil verwijderen.
-in services kliken en daar alles van AVAST stoppen en verwijderen
-Vervolgens in de Registry het zelfde doen en er vervolgens een Registry repair run overheen laten gaan.
-Niet vergeten ook nog even in de automatische opstart te kijken (MSconfig) of daar nog iets van AVAST start staat en dat dan weghalen
Dan herstarten en alles blijkt dan echt weg te zijn.

Excuses, onduidelijkheidje van mijn kant: Ook dat heb ik geprobeerd maar kan de processen niet stoppen. Avast is bij mij onaantastbaar. Nergens laat Avast zich vangen, removal tools worden geblokt en verwijderen of beëindigen lukt geenszins.

[edit]

Ook via de ccleaner proberen uit te schakelen dan wel verwijderen zonder succes.

Laatst bewerkt:
Ik kan moeilijk zeggen dat ik het slim vindt dat je met Revo aan de slag gaat zónder eerst alle (andere) opties uitgeput te hebben (zoals een vraag stellen op Helpmij etc.)

Zo een paar links die je wellicht verder helpen:
link1 (vooral het gebruik van de Avast uninstall-programma, omdat het op de normale manier niet lukt)
link2 (stuk "Resolution 2: Uninstalling Avast software using the utility aswclear.exe", uitgebreider dan de informatie in link1 (zoals het draaien in Veilige modus ipv. in normale Windows modus)).

Tijs.

Tools heb ik al geprobeerd. Deze moet je downloaden wat wordt geblokkeerd door Avast. :(

Welkom op Helpmij.nl.:)

Download het eens via een andere PC en dan met USB stick overzetten.

Kijk aan! Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik straks meteen doen. Thanks!

Ben ook zo slim om (zoals in de Kaspersky link wordt gezegd) die verwijdertool op de pc te draaien ALS DIE IN VEILIGE MODUS IS.

Tijs.

Goedemorgen mensen,

Ik ben nieuw hier en meteen een vraag. How on earth is het mogelijk dat Avast zich met geen mogelijkheid laat verwijderen? Na een systeemherstel deactiveerde Avast zich om vervolgens niet meer te kunnen worden geactiveerd, registreren is niet mogelijk alsook verwijderen niet. What i did?

Well:

A) Activeren. Lukt niet.
B) Opstarten: lukt niet.
C) Opnieuw installeren: Lukt niet.
D) Uninstall (removal tool): Lukt niet.
E) Verwijderen in gebruikers account: Lukt niet. Niet gemachtigd.
F) Verwijderen in Administrator account: Lukt niet. Niet gemachtigd.
G) Verwijderen in Safe Modus: Lukt. Vervolgens start Windows niet meer op, wordt er een automatisch herstelpunt aangemaakt, en raadt eens? Avast staat er weer vrolijk op.
H) Verwijderen via Revo uninstaller: Geeft aan succesvol verwijdert maar staat er vrolijk op.

Map bevindt zich in: Comp.->HDD.->prog files.

Het gaat zich om de map: Alwil Software. Lijkt wel een soort van spookmap.

Heeft iemand een oplossing voordat ik start met formateren?

een vraagje, waarom wil je avast verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan