Avast! anti-virus probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

djmaster329

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Hallo,
Ik heb sinds een tijdje een probleem met Avast anti virus.
Het heeft meer als 2 jaar goed gewerkt maar sinds kort worden er componenten gedeactiveerd:
avast1.png

avast2.png

avast3.png

Een malware kan het eigenlijk niet zijn omdat ik het pas gescand heb met een ander programma genaamd Malwarebytes' Anti-Malware.

Weet iemand iets?:)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Tip: verwijder via het configuratiescherm het hele programma en installeer het hierna opnieuw.

Ik heb overigens dit probleem bij meer 'klantjes' met Avast gesignaleerd.
Ze gebruiken sindsdien AVG-free - net zoals ik - tot volle tevredenheid ......

ik gebruik zelf ook avast, nog nooit hoeven te herinstalleren, het door jou geschetste probleem komt mij niet bekend voor

dit al gedaan? als Administrator (ik weet niet wat je al wel gedaan hebt, dus dat kan er ook tussen staan :-)

-is avast uptodate? (ja, open deur, maar toch)

-probeer de gestopte diensten handmatig te starten door op het vet <Beschermingsconsole> te klikken, de gestopte diensten zijn grijs weergegeven en als het goed is kun je op de naastgelegen startknop klikken, doe dit dan voor elke gestopte dienst

-doe een reparatie van avast, ga naar >configuratiescherm >software >avast wijzigen/verwijderen en kies dan voor reparatie/repareren

-kijk ook eens in het logboek

een herinstallatie is natuurlijk ook een optie, overgaan naar een andere virusscanner kan natuurlijk altijd, maar als je avast al twee jaar zonder problemen gebruikt moet dat niet nodig zijn, vergeet niet dat er miljoenen gebruikers van avast zijn (en ook van avg) maar er altijd problemen zullen blijven opduiken

en er is natuurlijk ook nog het forum: http://forum.avast.com/ (wel engels)

Hoi,

Tip: verwijder via het configuratiescherm het hele programma en installeer het hierna opnieuw.

Ik heb overigens dit probleem bij meer 'klantjes' met Avast gesignaleerd.
Ze gebruiken sindsdien AVG-free - net zoals ik - tot volle tevredenheid ......

Nou, dit had ik eerst maar sinds de pc crash door AVG ben ik overgestapt.

ik gebruik zelf ook avast, nog nooit hoeven te herinstalleren, het door jou geschetste probleem komt mij niet bekend voor

dit al gedaan? als Administrator (ik weet niet wat je al wel gedaan hebt, dus dat kan er ook tussen staan :-)

-is avast uptodate? (ja, open deur, maar toch)

-probeer de gestopte diensten handmatig te starten door op het vet <Beschermingsconsole> te klikken, de gestopte diensten zijn grijs weergegeven en als het goed is kun je op de naastgelegen startknop klikken, doe dit dan voor elke gestopte dienst

-doe een reparatie van avast, ga naar >configuratiescherm >software >avast wijzigen/verwijderen en kies dan voor reparatie/repareren

-kijk ook eens in het logboek

een herinstallatie is natuurlijk ook een optie, overgaan naar een andere virusscanner kan natuurlijk altijd, maar als je avast al twee jaar zonder problemen gebruikt moet dat niet nodig zijn, vergeet niet dat er miljoenen gebruikers van avast zijn (en ook van avg) maar er altijd problemen zullen blijven opduiken

en er is natuurlijk ook nog het forum: http://forum.avast.com/ (wel engels)

Optie 2 heeft gewerkt!! dank je:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan