Avast! Antivirus - Menu e.a. dingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miike

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Hallo allemaal!

Ik gebruik sinds kort Avast! Antivirus en het bevalt me prima. Nu ben ik dus nog niet heel bekend met Avast en daarom zijn er natuurlijk ook dingen die ik niet begrijp.
Een daarvan zit in het menu van Avast!, daar kun je de categorie 'Registreren' nemen en daar kun je dan (hoe ik denk dat het is) een mate van logging aangeven. (Opties zijn o.a. Debug, Info, Kritische Fout, Noodsituatie).
Nu heb ik eens op de help-knop geklikt in Avast! en dan krijg ik de Engelstalige handleiding, waar ik in principe niet veel wijzer van wordt, mede doordat bij Noodsituatie [Emergency] staat "Dangerous for the whole computer (security, deleting system files)".

Het tweede stukje onbegrip zit in het feit dat sinds ik Avast! heb, mijn Firefox trager lijkt te zijn geworden. Nu vraag ik me af of dit komt door het Webschild en zo ja, of het aan te raden is het Webschild uit te zetten (aangezien ik achter een router zit en ik de Windows Firewall aan heb staan).

Mocht ik iets niet goed hebben uitgelegd over mijn probleem, vraag dan gerust.

Alvast bedankt,

Mike

Hallo allemaal!

Ik gebruik sinds kort Avast! Antivirus en het bevalt me prima. Nu ben ik dus nog niet heel bekend met Avast en daarom zijn er natuurlijk ook dingen die ik niet begrijp.
Een daarvan zit in het menu van Avast!, daar kun je de categorie 'Registreren' nemen en daar kun je dan (hoe ik denk dat het is) een mate van logging aangeven. (Opties zijn o.a. Debug, Info, Kritische Fout, Noodsituatie).
Nu heb ik eens op de help-knop geklikt in Avast! en dan krijg ik de Engelstalige handleiding, waar ik in principe niet veel wijzer van wordt, mede doordat bij Noodsituatie [Emergency] staat "Dangerous for the whole computer (security, deleting system files)".

Het tweede stukje onbegrip zit in het feit dat sinds ik Avast! heb, mijn Firefox trager lijkt te zijn geworden. Nu vraag ik me af of dit komt door het Webschild en zo ja, of het aan te raden is het Webschild uit te zetten (aangezien ik achter een router zit en ik de Windows Firewall aan heb staan).

Mocht ik iets niet goed hebben uitgelegd over mijn probleem, vraag dan gerust.

Alvast bedankt,

Mike

Gefeliciteerd met het gebruiken van avast :D:D:D

Natuurlijk kan het wat vertraagt worden, maar om je windows firewall aan te laten staan is totaal nutteloos. Ik gebruik Avast pro 4.8, met webshield zonder windows firewall. En het bevalt mij prima.

Verder zou ik de optie's van de 7 scanners (als ik jou was) zelf aanpassen of gewoon op High zetten. Er is 1 scanner die de functie heeft om de verbinding met de website te verbreken waarneer er een virus op de website schuilt.

Voor als je vragen hebt, Barst maar los :) Dan zet ik die van mij even in het NL.

Trouwens, Ik denk dat het een hele hoop makkelijker als je de classic skin gebruikt (doe ik ook, super makkelijk)

Laatst bewerkt:
Allereerst, bedankt voor de reactie!

Ik gebruik Avast Home Edition en als ik daar bij skins kijk zie ik 2 skins, waarvan geen classic en 1 genaamd silver skin, die al ingesteld was vanaf de installatie.

Het is dus niet aan te raden om het Webschild van Avast uit te zetten :) maar wél om de Windows Firewall uit te zetten... hmm nog niet aan gedacht...

Maar wat betreft het menu van Avast, bij Registreren, ben ik nog steeds niets wijzer over de verschillende functies daar... Zijn het puur instellingen over hoe gedetailleerd een logje moet worden, of zit er meer achter (a.d.h.v. de Engelse manual)

Start -> Configuratiescherm -> Software -> Klik op de button bij Avast, klik dan op CONFIG. Vink dan Skins uit (naar het kruisje)

Druk op next next etc etc, dan je comp herstarten en dan tadaa de classic skin :D

Dankjewel voor de info betreft de skins.
Wordt het probleem van het menu (om het maar zo te noemen) mij duidelijk wanneer ik de classic skin heb?

Mvg,

Mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan