avast deinstalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarneeltje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2004
of ik ben kippig of het is avast.

ik dacht behoefte te hebben aan een virus scan.
dus leek het met wijs om avast uit te proberen, aangezien er daar positieve reacties over zijn.

na gescand te hebben, vond hij wat dingentjes, en ik was niet overtuigd van de extra waarde van een computervertragende virus scanner.

na het verwijderen kwam ik erachter dat avast mijn computer vol heeft gezet.. met honderden TMP bestanden van exact 5.162 kb :s
C:\Documents and Settings\Ewald\Local Settings\temp

weet iemand hoe dit komt?
is dit niet vreselijk vreemd?

Dat komt niet van Avast!!
Ik heb het in ieder geval niet. En wat betreft computervertragend?? Avast vertraagd je PC niet tot nauwelijks tenzij je een baggel hebt natuurlijk:p
Heb je liever virussen???

Geplaatst door sarneeltje
of ik ben kippig of het is avast.

ik dacht behoefte te hebben aan een virus scan.
dus leek het met wijs om avast uit te proberen, aangezien er daar positieve reacties over zijn.

na gescand te hebben, vond hij wat dingentjes, en ik was niet overtuigd van de extra waarde van een computervertragende virus scanner.

na het verwijderen kwam ik erachter dat avast mijn computer vol heeft gezet.. met honderden TMP bestanden van exact 5.162 kb :s
C:\Documents and Settings\Ewald\Local Settings\temp

weet iemand hoe dit komt?
is dit niet vreselijk vreemd?

Uhum, een virusscanner vertraagd zowieso je computer, en bij Avast valt dat reuze mee vind ik (er zijn antivirusscanners die misschien wel 10x zo erg zijn). Ik heb er in ieder geval geen last van, slecht heel soms en dan is de vertraging ook heel klein.

En over die Temp files, dat komt echt niet door de virusscanner. Het is een tempfile directory, dus is het logisch dat er .tmp files in zitten. Die kun je verwijderen door schijfopruiming te gebruiken:
Start>Alle Programma's>Bureau-accesoires>Systeemwerkset>Schijfopruiming
5mb valt nog best mee.

Temp files worden door Windows aangemaakt. Dit komt dus niet door Avast, heel misschien gewoon door het backuppen van bestanden, hoewel ik het betwijfel.
En nee, het is niet vreemd. Volgens mij heb je Avast nog niet helemaal uitgeprobeerd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan