Avast een progje toe laten

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicklatu

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2007
Hallo mede Helpmij...

Ik heb onlangs een avast virusscanner. Ik ben er helemaal tevreden me.... Alleen op 1 ding na... Hij ziet een progje als een virus/trojan... Hoe kan ik de opdracht geven om dat progje toe te laten???
Ik heb de instellingen bekeken, maar nix helpt.

Avast (rechtermuisknop) - Programma Settings - Exvclusions - Hier de path door gegeven...

Helaas helpt dit ook niet :confused:

Weet iemand hier een antwoord op....????

Tot nu toe click ik op (rechter muisknop avast) Stop on-access Protection en dan pas gebruik ik het progje...

Mvg NickLatu

Je moet de beschermingsconsole openen (bovenste optie als je rechtsklikt in de systray).
Dan selecteer je het standaard schild, en klik op aanpassen. Via het tabblad geavanceerd kan je bestanden uitsluiten voor real-time scans.

Je moet de beschermingsconsole openen (bovenste optie als je rechtsklikt in de systray).
Dan selecteer je het standaard schild, en klik op aanpassen. Via het tabblad geavanceerd kan je bestanden uitsluiten voor real-time scans.

Haai Maniac....
Tnx voor je snelle reactie... .Ik heb je advies gevolgd en het is me gelukt. Ik moet je zeggen dat je daadwerkelijk exact moet invullen waar het exe bestand staat. Je moet zeker geen typ fout maken. Maar al met al is het me gelukt.....
Bedankt voor je gouden tip...

Ondertussen ontdek ik weer een volgende probleem (hoe dit toch allemaal komt????).... Ik hoop dat je me erbij wilt helpen? Misschien vraag ik te veel maar zou het kunnen:D:D

Mvg NickLatu

Je bedoelt hoe het komt dat het programma als virus wordt aangemerkt ?
Dat zal waarschijnlijk komen omdat de binaire handtekening van het programma (grotendeels) overeenkomt met de handtekening van een bekend virus.
Als je zeker weet / of twijfelt dan kan je het bestand altijd naar Alwil (de maker van Avast) mailen. Voordat je dat doet zou ik het programma controleren via:
http://virusscan.jotti.org/

Daar kan je zien welke anti-virus programma's het nog meer detecteren als virus, of niet natuurlijk. Mochten er enkele zijn die het als virus definiëren dan kan je er vanuit gaan dat het een FP (False Positive) is, en dat de melding van Avast vals is.
Dan wordt het tijd om het bestand naar Alwil te mailen, maar daar kom ik dan nog wel op terug.

Alle virusscanners defineren het als virus... Volgens mij is het, voordat ik een degelijke scanner had, geinfecteerd met een virus (tis ook maar een gok)... Ik heb het zelfde progje van mijn bro op mijn pc en nu geeft avast nix meer aan.... Bedankt voor je hulp...

Ik had nog een vraagje over Avast.... Hij scan ook de hele netwerk af, zo ook die van mijn zonen, maar daar zijn ze niet echt blij mee.... Hoe kan ik dit afstellen, zo dat Avast alleen mijn pc scan en niet alle computers op het netwerk??

Mvg NickLatu

Loopt dit netwerkverkeer dan via jouw pc ? Anders zou ik niet weten waarom avast dat zou scannen.

Dat is het netwerkbeveiliging van Avast. Kan je uitschakelen (Ik heb altijd de skin uitstaan, dus ik had de simpele interface. Dus zou niet weten waar dat zou staan`)

Dan zou dan de netwerkscanner moeten zijn. Gewoon weer rechtsklikken op het avast icoon in de systray en dan de bovenste optie. In dat menu kan je prima de boel aan en uitzetten.

Bedankt voor jullie reactie.... Het klinkt allemaal logisch, maar hoe zet ik het uit... ik heb wat printscreens. Begint met rechter muisklik, maar wat moet ik nu uitvinken??? Weten jullie het toevallig??

GroteFoto-KOA38DW6.jpg
GroteFoto-3JEOE8JJ.jpg

GroteFoto-N7RDBAUV.jpg

Nou tnx voor jullie aandacht hiervoor.... Jullie helpen me werkelijk alot...

Mvg NickLatu:D

2e screenshot, termintate -> daarmee zet je de gehele module uit en wordt je netwerk niet meer gescand.

Het is me gelukt.... Hartstikke bedankt voor je geduld en je gouden tip....

Tnx :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan