Avast en nu vastlopers?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik had norton en geen problemen, deze heb ik niet verlengd maar verwijdert en avast gedownload. Regelmatig wordt er een nieuwe versie van de 'virusbibliotheek' gedownload

Af en toe loopt er nu een site vast, of gaat mijn muis raar doen
Of dit er mee te doen heeft???

Hij heeft een Trojaans paard ontdekt en dit zit nu in de kluis. maar gewoon laten zitten denk ik? of kun je dit ook verwijderen? Hoe zit het met het spul in de kluis als je overstapt op een andere antivirus software?

Moet ik nu regelmatig scannen, en dan de lokale stations en verwisselbare media?

De gevoeligheid van de interne scanner gewoon op standaard laten staan?

ik moet wel wennen aan dat radio'tje hoor.....

Het is inderdaad even wennen maar eigenlijk heel simpel. Je selecteert het medium wat je wilt scannen en klikt op play.
De virussen in de kluis kun je gewoon verwijderen als je denkt dat dit geen verdere consequenties heeft voor het functioneren van het systeem (wat meestal het geval is).
En naam zegt het al, standaard is gewoon scannen, dus eigenlijk voldoende tenzij je eens echt diep wilt scannen (wat dan ook weer meer tijd vergt).
Je moet officieel altijd regelmatig scannen met een virusscanner ook al houdt Avast je systeem op de achtergrond in de gaten.
En wat betreft je probleem.
Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar misschien dat er meer mensen zijn met dit probleem.
Je zou je probleem eens voor kunnen leggen op het Avast forum.

Dank voor verwijzing!

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan