xXxElitexXx
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 jan 2009
Hallo Helpmij leden
Heefd avast antivirus pro
een firewall ?
Heefd avast antivirus pro
een firewall ?

Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Alle info over de producten van Avast: http://www.avast.com/
Nee, Avast! beschikt in zowel de Home als de Pro versie niet over een Firewall. Resident Protection is de realtime beveiliging die meedraait.
Als je geen gekke dingen doet is de standaard Windows Firewall al voldoende (deze staat standaard al aan). Twijfel je, kijk dan eens naar de gratis alternatieven. Daar zit mooi spul tussen.
Op dat gebied is mijn kennis niet heel breed, mede omdat ik ook ''maar'' de standaard firewall gebruik.
Wat jij wilt. Zolang je een goed antiviruspakket hebt is het halve werk al gedaan.
BTW, Windows Firewall heeft ook gewoon een functie voor uitgaande gegevens, maak je daar maar geen zorgen over.
Dat doet hij inderdaad gewoon. Je krijgt echter minder snel een melding waardoor mensen in verwarring raken. Uitgaande beveiliging heeft de standaard firewall wel degelijk.
Internetbankieren of wat dan ook is gewoon veilig zo. Hier gebeurt het ook al jaren zo, en nooit problemen (en ja, ik heb veel gezocht om mijn gegevens te kunnen achterhalen: niet dus).
Ruimschoots voldoende. Ikzelf gebruik Avast! Pro (wel de developer versies die flink voorlopen op de huidige pakketten) samen met de Windows Firewall. Voor malware doe ik af en toe een online scan, en ik maak standaard om de dag backups van al mijn waardevolle bestanden.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.