Avast Grimefighter

Status
Niet open voor verdere reacties.

YvyJones

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2014
Hoi allemaal,

Ik heb de gratis versie van Avast enkele weken geleden geinstalleerd. En heb grimefighter laten lopen, deze zou starten als ik mijn computer opnieuw opstart. Nu heb ik elke keer als ik mijn computer opstart dat hij niet gelijk naar windows XP gaat maar ik moet kiezen uit Grimefighter of Windows Xp. Erg vervelend. Ik wil dat programma eraf, een heleboel gegoogled. Heb Avast verwijdert, ook in Program Files, maar het probleem blijft. Bij het opstarten moet ik elke keer Windows XP kiezen en als hij op Grimefighter staat blijft mijn scherm zwart.
Heeft iemand misschien een tip? Daar zou ik super blij mee zijn want vind het erg irritant en vervelend:mad:!!

Groetjes van Yvy

Ok, nou, je bent niet de enige, & bovendien stelt Avast! zelf dat er nog een & ander aan hapert. Ernstig, want je krijgt Grimefighter alleen als je er voor betaald hebt, & geen restitutie als het niet werkt.

Dit schijnt de manier te zijn: Avast! herinstalleren, na de herstart via Configuratiescherm Avast! Wijzigen, & dan kan je Grimefighter uitschakelen, herstarten.

Ik krijg het idee dat Grimefighter voorkomt in het opstartmenu van XP.
Indien ja: Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Geavanceerd -> knop Instellingen in Opstart- en herstelinstellingen -> klik op het Bewerken knopje, haal die Grimefighter uit de lijst, sluit af met het kruisje en sla de gegevens op.
Daarna kun je in het pull-down menu aangeven dat XP het standaard op te starten besturingssysteem is, kun je het tonen van de lijst uitvinken etc. Daarna op OK klikken.

Tijs.

O super bedankt! The Knight: ik heb dat inderdaad al geprobeerd, tenminste, eerst via configuratiescherm Grimefighter uitgeschakeld maar hij blijft in het opstartmenu. Bedankt dnties, dat ga ik gelijk proberen. Hopelijk werkt het want het is ERG hardnekkig, en ik heb niet betaald voor Grimefighter.

O oeps :( Ik kreeg die Grimefighter er niet uit, toen heb ik wat je kon openen met kladblok als je erop drukt gewist en nu zijn allebei de systemen weg uit het lijstje.... Ik dacht dat als ik op 'annuleren' drukte het wel goed zou komen. Ik kan niet vinden hoe ik Windows XP er weer terug in krijg. Iemand misschien nog een tip? Ik nam aan dat iets belangrijks eigenlijk niet te wissen is...

Bijzonder ... uh ... domme actie!
Maar goed:

Maak een Hiren's boot cd (makkelijker dan memory-stick) of Hirens boot memory-stick: hier, posting #3.

Start op van de Hiren's Boot CD/memory-stick en start daarin Mini Windows XP
Binnen Mini Windows XP:
Start -> Run -> cmd.exe
attrib -s -h -r c:\boot.ini
copy c:\boot.ini c:\boot.bak
Hierna kun je via dubbelklikken op boot.ini in de hoofdmap van C: (bijv. via Computer op het bureaublad en dan dubbelklikken op de C: schijf en dan dubbelklikken op boot.ini) het bestand wijzigen en daar het volgende in opnemen, die ervan uit gaat dat vanaf de eerste harde schijf wordt gestart en dat de Windows bestanden op de eerste partitie staan in de Windows map (dus in C:\Windows, zoals in de allermeeste XP installaties):

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows

[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows="Microsoft Windows XP" /fastdetect

Sla het op en start de pc weer normaal op van de harde schijf.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hee ja inderdaad stom, ik had niet verwacht dat iets belangrijks zo makkelijk te wissen is! Meestal krijg je toch een waarschuwingsbericht... Nouja ik heb er ook niet zo veel verstand van.. Ik zit nu op een andere computer want zoals verwacht is mijn computer niet meer op te starten. Ik dacht dat het nog wel kon met herstelpunt terug in de tijd maar dat was helaas niet zo.... Ik ga proberen wat je hebt geschreven, bedankt in ieder geval. Haha zul je zien dat grimefighter er nog steeds op zit straks!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan