Avast kan niet updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

stresser

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hallo,

Ik heb een virusscanner van Avast, (gratis)
Antaal dagen terug sprong er een venster in beeld met de mededeling dat er een nieuwe versie was.
Bij het downloaden hiervan stopte ie halverwege en kreeg ik de melding dat als ik nu stopte de software beschadigd kon raken.
In ieder geval kan Avast niet meer updaten, ik heb AVG gedownload maar die kan ook niet updaten!
Graag advies..
Alvast bedankt! :D

Bij mij lukte het ook niet. Heb Avast uit de software ( zie configuratiescherm ) verwijderd en het programma opnieuw gedownload. Hopelijk lukt het bij jou ook!

heb je een firewall draaien ?
na een programma-update aanziet ie avast mss als een nieuw proggie en moet je'm opnieuw toelaten.

Helaas kan ik Avast niet verwijderen via software lijst, misschien is er een andere manier..
De standaard firewall van Xp staat aan, maar update is niet gelukt , ik kreeg halverwege foutmelding met bijkomnd probleem dat ie niet meer update, maar AVG ook niet.
Dat kan geen toeval zijn
Mvg
Stresser ;)

Verplaatst overige software --->>> Antivirus.

Een beetje een omweg, maar waarschijnlijk lukt het zo wel:

1) Stop in Taakbeheer alle processen van Avast. Taakbeheer: Ctrl + Shift + Esc

2) Open MSConfig via Uitvoeren --> msconfig --> OK. Ga naar het tabblad Opstarten en schakel de items van Avast uit.

3) Schakel de services van Avast uit via Uitvoeren --> services.msc --> OK. Zorg ook dat de services niet opstarten bij een volgende reboot, dus zet ze bij Eigenschappen --> Opstarttype als uitgeschakeld.

Probeer nu nog een keer Avast via Configuratiescherm --> Software te verwijderen.

Heb je al eens geprobeerd via safe mode op te starten, en dan je uninstall uit te voeren?

mvg

Wilfried

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan