avast niet compatible met Vista beveiligingscentrum

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Sinds vandaag krijg ik ineens bijgaande melding van het Windows Vista Beveiligingscentrum. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit probleem op kan lossen?

Bijlagen

• beveiligingsmelding.jpg
    beveiligingsmelding.jpg
    81,1 KB · Weergaven: 86
Dat betekent waarschijnlijk dat je een update moet uitvoeren van Avast

Nee, dat gaat automatisch en is ook keurig gebeurd vandaag. Maar de melding blijft staan, ook na een herstart.

Dank je wel, dat wist ik niet! Ik was wel al op het forum geweest, maar in het Engels vind ik het toch lastig om precies uit te leggen wat er aan de hand is, al heb ik dat wel geprobeerd (met het Nederlandse plaatje erbij, misschien komt er per ongeluk toch een Nederlander voorbij die de oplossing weet :D). Ik heb nu een berichtje achter gelaten bij de Nederlandse helpdesk. Hopelijk weten ze daar waarom ik de melding krijg en wat ik er aan kan doen.

Die melding dook ook op bij 'n kennis van mij (NOD32) terwijl de virusdatabase was bijgewerkt en verder perfect werkte,ik heb de melding v.h. beveiligingscentrum toen uitgeschakeld. In principe komt 't er op neer dat Vista niet met een bepaalde bestandsindeling om kan gaan,m.a.w. niet kan controleren of de antivussoftware correct werkt.Als hij verder goed werkt kun je de melding,als je dat wil,uitschakelen.

Ik heb de melding inderdaad uit gezet. Maar toch vind ik het raar. Avast is gewoon compatible met Windows Vista volgens mij (ook met Windows 7; dat heb ik toevallig kort geleden getest). Waarom krijg ik dan nu ineens de melding? Bovendien vind ik het wel een veilig idee dat Windows de antivirus activiteiten in de gaten houdt. Ik hoop dus dat dit probleem op te lossen is en ik het beveiligingscentrum gewoon weer Avast kan laten controleren. Zoals dat al jaren gebeurt!

Laatst bewerkt:
Besturingssystemen hebben soms hun kuren en eigenaardigheidjes zullen we maar zeggen.

Hallo,

ik heb deze melding ook met Eset en wilde daarvoor in de plaats Avast installeren maar als ik dit nu lees....

Maar wat betekent "In principe komt 't er op neer dat Vista niet met een bepaalde bestandsindeling om kan gaan,m.a.w. niet kan controleren of de antivussoftware correct werkt"

In hoeverre is dit dan nadelig voor je beveiliging met of Avast of eset?

groetjes,
Woobles

Ik kreeg van de fabrikant het advies met een speciale tool Avast eraf te halen, in de veilige modus. Daarna de computer herstarten en Avast opnieuw downloaden en installeren. Dat heeft geholpen. Avast werkt nu weer prima samen met Windows Vista.

Ja, die raad had ik dus opgevolgd. Alleen kreeg ik steeds maar geen reactie. Ondanks dat deze site in het Nederlands is, bleek de helpdesk NIET Nederlands te zijn. Nadat ik mijn vraag herhaald had in het Engels kreeg ik vrijwel direct antwoord.

:D Maakt het uit of die rooie een jongen of een meisje is? Heb geen idee namelijk! 't Is gewoon een plaatje...... Ik heb zelf een levend driekleurtje; een poes dus.

Hoi,

welke tool is dat?
Ik kreeg van de fabrikant het advies met een speciale tool Avast eraf te halen, in de veilige modus

Heb je misschien een link naar je topic op Avast forum? Of een uitleg/handleiding wat te doen? Dan kan ik kijken of het bij mij net zo wil.
Zou fijn zijn.

groetjes,
Woobles

Laatst bewerkt:
Op het forum wist niemand de oplossing helaas. Dus ik heb geen zinvolle link voor je. Ik kreeg het advies via de e-mail, van de fabrikant. Ik had mijn probleem via het contact formulier naar de helpdesk gemaild: http://www.avast.nl/helpdesk. Ik heb de tool opgeslagen: http://www.avast.com/eng/avast-uninstall-utility.html. Toen de computer gestart in de veilige modus zoals de helpdesk geadviseerd had. De tool gestart; Avast verwijderd. Na herstart de nieuwste versie van Avast binnen gehaald en deze geïnstalleerd. Toen pakte Windows 'm na herstart gewoon weer op.

Hoi,

bedankt voor je tip. Ik heb ook geprobeerd Eset opnieuw te installeren maar krijg de melding van Windows Beveiligingscentrum nog steeds. Ik heb dat alleen niet via de Veilige Modus gedaan. Zou dat wat uitmaken?

Groetjes,
Woobles

Ik denk wel dat het uit maakt. Anders hadden ze dit niet specifiek geadviseerd. Bovendien moest je echt de tool gebruiken zeiden ze en dus niet op de 'normale' manier AVAST verwijderen.

:D Maakt het uit of die rooie een jongen of een meisje is? Heb geen idee namelijk! 't Is gewoon een plaatje...... Ik heb zelf een levend driekleurtje; een poes dus.

Ja dat maakt zéker uit ... voor mij. Ik hád een rooie poes en die zijn er minder dan rooie katerts. Het was een ontzettend lief dier.
Nu heb ik een 'jongen' (nou ja, eigenlijk inmiddels een 'het' .. ;)) van zo'n negen maanden.

Bijlagen

• 20091027 Gijs.jpg
    20091027 Gijs.jpg
    31,3 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Helemaal rood komt bij poezen inderdaad niet zo vaak voor. Wat een mooie cyperse kater heb je! Lijkt heel erg op de poes van mijn zus die in december overleden is. Zij heeft nu een jong poesje; eveneens een driekleurtje. Mijn driekleurige lapjespoes (ook een 'het' overigens :D) is inmiddels al bijna 10 jaar en dat is heel wat gezien het feit dat ze nogal krakkemikkig is.

Ik gebruik de gratis versie van AVAST (Home 4.8) en daar zit geen firewall in. Ik gebruik de Windows firewall en de standaard instellingen van AVAST en heb daar geen problemen mee. Ik kan prima draadloos internetten. Maar ik msn nooit, dus daar kan ik je niet mee helpen helaas.

@rule74 Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan