Avast niet genoeg??

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Hallo allemaal,

Ik heb al een jaartje of 2 Avast op m'n pc staan en was trots op m'n veilige pc :thumb: .,

Maar nou bedacht ik mij ineens...
heb ik geen firewall nodig??

Karim

Als je achter een router zit met firewall ben je al beschermd tegen inkomende bedreigingen, wil je ook de uitgaande zaken beheersen heb je inderdaad een firewall nodig.
Heb je een modem/router zonder firewall dan gebruik je waarschijnlijk (uitgaande van XP) de firewall van XP, maar die blokt ook alleen binnenkomende bedreigingen.

Sygate voldoet nog prima hoor en is nog steeds een van de beste firewalls vind ik zelf.
Windows Firewall blokkeert niet in en uitgaand dus heb je nog een echte softwarematige firewall nodig.
De standaard firewalls die in routers zitten zijn aardig maar voor deze tijd niet voldoende.

De standaard firewalls die in routers zitten zijn aardig maar voor deze tijd niet voldoende.

Mijn ervaring met een router firewall in stealth mode is dat er niets gevaarlijks binnen komt.
Als dat de setting is maar je wilt ook het uitgaande controleren, dan heb je inderdaad een softwarematige firewall nodig.

Nou goed, dan hebben wij andere ervaringen.
Plus, een goede firewall hoeft helemaal niet veel systeemresources te vreten dus is het alleen maar handig.

Daar ben ik het helemaal mee eens, daarom gebruik ik ook KIS en niet KAV :)
KIS nu: 9.000 KB :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan