avast of avast pro

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
mijn pc (windows7) is weer eens traag. met avast krijg ik de traagheid er niet uit. nu adverteert de uitgever met Avast Pro. Dat zou nog beter zijn. is het verstandig dit aan te schaffen?

Het aanschaffen van Avast pro gaat jou niets brengen. De traagheid zal daar nu en in de toekomst niet mee voorkomen worden. En dat is in het algemeen wel mijn pleidooi als het gaat over gratis of betaalde virusscanners.

Wanneer iemand een normale, met gezond verstand, gebruikende internetter is, dan zal een gratis virusscanner prima voldoen en troep afvangen. Ben je iemand die zich op allerlei vage sites begeeft, dan zal de beste dure virusscanner het misschien wel iets beter doen, maar zelfs dan heb je geen garanties.

Overigens kan het trager worden van je PC ook gewoon liggen aan tijdelijke internetbestanden, fragmentatie etc... Wellicht dat het gratis CCleaner iets kan helpen, maar vaak overweeg ik zelf een herinstallatie.

CCleaner zou ik niet aanraden, dat bezorgd alleen maar nog meer rommel :)
Voor de rest ben ik akkoord met je standpunt.

@mertensw: Wat is dat nou voor onzin; ccleaner is al jaren HET programma om alle mogelijke troep van je computer te verwijden. Wat voor rommel zou er dan bij komen?

@htil: enig idee wat het programma is dat al je resources opslokt. Is je PC geschikt voor Windows 7? Wat is je geheugen verbruik?

Ron

tegenstrijdige adviezen. wat moet ik ermee. ergens staat ccleaner op mijn pc maar dat gebruik ik niet meer omdat ik daarna ook allerlei nuttige iinfo kwijt ben.
kom ik op vage sites? niet echt, maar wel mogelijk verdachte sites.
de pc is vorig jaar gekocht met windows7 erop. hoe achterhaal ik welk programma welke resources gebruikt? ik zie dat niet in taakbeheer!
ik heb dit wel een vaker gehad, tot in het hopeloze toe, maar daarna ging het allemaal weer wat sneller//

Enkele opmerkingen.
Ik ben het volledig met Error53 eens.
Met cc-cleaner ruim je op als je cleaner en register gebruikt.
Wat sommigen doen is in de instellingen, gaan rommelen.
Daar moet je uit blijven als je niet weet wat ea inhoudt.

Een van die instellingen is de update! Je krijgt ook het aanbodt een backup te maken bij het opschonen van het register. DAT moet je zeer zeker doen.
Verder heeft het weinig zin, allerlei schoonprogjes door elkaar te gebruiken.

CC-Cleaner is geen malware scanner. Die zou je nog eens kunnen gebruiken ( MBAM bijv.).
Maar al te vaak slipt er nog malware door je virusscanner. Scan daar eerst eens mee: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-1e-keer-MalwareBytes-Anti-Malware-gebruikers.

Met CTR + ALT +DEL krijg je op het tabblad processen van Taakbeheer onder ogen welk proces zo'n belasting is voor je systeem.
Maak daar eens een afbeelding aan en plaats deze eens, nadat je de eerdere adviezen opgevolgd hebt.

Met mijn leleijke eend kan ik wel deelnemen aan een F! wedstrijd, maar dat ik gedubbeld zal worden en bij lange na de snelheden niet zal halen, zal duidelijk zijn.

Daarom is het wezenlijk dat je je hardwarespecs met bijv. Speccy in kaart brengt en deze laat weten!

Ook dien je te controleren of er op de achtergrond niet het nodige gedeeld wordt (torrents, p2p, limewire) of opgehaald wordt (nieuwsgroepen? ) of updates worden opgehaald.

Kijk ook eens in apparatenbeheer. Geen gele uitroeptekens?

Laatst bewerkt:
dank voor dit uitvoerige antwoord.
even op een rijtje:
ik houdt avast zoals het nu is en ga niet opgraden.
ccleaner: als ik het gebruik ben ik steeds alle wachtwoorden en geschiedenissen kwijt en dat is erg lastig, kan dat uitgeschakeld?
bij ccleaner dus alleen cleaner en register gebruiken? (zie wat ik net schreef over kwijtraken)
dan een keer update draaien van ccleaner?
en tot slot even mbam gebruiken? wat doet die meer of anders dan avast?

welke schoonprogramma's kan ik het best wegdoen? ik gebruik nu nog wel eens Advanced System Care

Mbam verwijdert malware en dat doet dat programma heel goed. Heeft mij echt heel erg goed geholpen bij klanten in het verleden. Ccleaner kun je inderdaad kiezen om je wachtwoorden niet te deleten. Dus inderdaad even ccleaner draaien en het register cleanen. Mertensw's post is onzin. Ccleaner staat juist bekend om het niet verwijderen van dingen die niet verwijderd mogen worden. Wat betreft de virusscanner, Avast is prima, maar ik zelf maak gebruik van de lichtgewicht gratis scanner van AVG. Het voordeel van AVG tov Avast is dat je er geen omkijken naar hebt. Avast is nog wel eens "aanwezig"

dank!
ik meld me wel weer als ik even vast zit! even afwachten of het allemaal opgelost gaat worden, anders post ik wel die crl-alt-del afbeelding wel.

wat is overigens speccy? moet ik dat downloaden?

Nee, speccy hoef je niet te downloaden. Met speccy kun je zien wat voor hardware er in je pc zitten (type netwerkkaart, chipset etc). Handig als je echt wilt weten wat voor driver je bijvoorbeeld voor een onderdeel nodig hebt.

Speccy is slechts een middel om de hardware in beeld te krijgen!

Ik zou graag voor de traagheid de hardware uit kunnen sluiten, Error53!

hoe ontdek ik error53? ik moet nu gaanafsluiten dus snel reageren hoeft niet

Maak niet welke tool gebruikt, als je het maar in kaart brengt en plaatst om het uit te kunnen sluiten.

ik heb, met veel pijn en moeite, een printscreen gemaakt. hoe krijg ik dat hier geupload?

Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht

Met dank aan de handtekening van Dnties.

geen idee ik werk ook met cclean het programa gebruik ik als hij sloom is en echt sloom maar het is niet zo veel moeite om weer wachtworden intevoeren ik las het pas net en bij het eerste bericht dat hij sloom was wou ik cclean al aanraden ik heb gelezen dat je hem al hebt dus ik hoef geen link te geven en trouwens cclean is sins de tijdt van windows 2000 het zelfde gebleven dus update kan niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan