avast of avg installeren, Norton eraf

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjbaart

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Sinds een half jaar gebruik ik norton iternet security en heb daar onzettende spijt van!! mijn laptoppie is niet meer vooruit te knuppelen... Op helpmijj vele tips gelezen over gratis AV software. Ik ben van plan om Avast te gaan installeren (NL versie) of AVG maar dat is alleen in het engels (toch??) Uiteraard zal ik dan ook NIS eraf moeten gooien. Wat is de beste manier hiervoor. Gewoon deinstalleren? Is dan echt alles eraf of blijft er hier en daar toch nog wat "hangen". Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik word er knetteridioot van de lange wachttijden van NIS (wat volgens mij ook steeds langer wordt, of is dat mijn verbeelding...)

NIS verwijderd!! en avast! antivirus en comodo firewall geinstalleerd. Alles loopt prima en ook sneller, bedankt!!!!
Heb toch nog een vraag over regcleaner; hoe weet ik dat ik niet belangrijke zaken de prullebak in gooi sommige zaken zijn duidelijk en kan ik dus weggooien, kwam best nog wel wat oude zooi tegen van programmas die ik al lang had verwijderd. Maar er staan ook veel onduidelijke afkortingen in en ik durf niet zomaar iets weg te gooien. is er ergens info te vinden welke uitlegt wat alles betekent.

Zo heb ik hem (al lang) staan:
Bij Internet Explorer "Geschiedenis voor auto-aanvullen" niet aangevinkt.
Bij geavanceerd : Aleen oude voorkeursbestanden aangevink,de rest niet !!

@apoe, gjbaart heeft het over RegCleaner niet over CCleaner.

@gjbaart, als je alleen het volgende doet, en de optie van back-up maken aan hebt staan ben je veilig:

Ga naar bovenaan naar Extra --> Register opschonen --> Voer ze alle uit. Nu gaat RegCleaner scannen. Als het scannen klaar is, ga dan naar Selecteren --> Alles en klik daarna op Selectie verwijderen. En tot slot sluiten we RegCleaner door onderaan op Afsluiten te klikken.

Dus geen andere dingen, daarmee kan je hele programma's weghalen, is een vrij krachtige functie.

Michael4446; Bedankt! volgens mij heb ik alles nu wel voor elkaar. :) Heb trouwens ook nog DCleaner geinstalleerd en uitgevoerd volgens jouw beschrijving ook daarvoor bedankt!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan