Avast- Pc Tools en internetbankieren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saphira

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2004
Hallo :D

Doe vandaag voor het eerst internetbankieren op mijn computer.
Nu heb ik het programma Avast ! Free en
de gratis firewall van Pc tools op mijn computer.
Nu vraag ik me eigenlijk af , kan ik met deze progjes veilig
internetbankieren ...? :rolleyes:

Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag :thumb:

Greetzz Saphira

Ik Internetbankier al jaren en heb alleen de Avast Free erop en de standaard firewall van Windows.
Als je Windows regelmatig laat updaten kun je zo veilig Internetbankieren, ik heb nog nooit problemen gehad ;)

Hoi hereistom
Bedankt voor u antwoord .
Dan vraag ik me gelijk ook weer af , waarom zou als de gratis progjes zo veilig zijn , er betaalde versies zijn .........

een goede viruscanner / firewall en een vaste verbinding is meestal al voldoende voor internetbankieren :)

verder wordt het met je random reader ook nog eens extra moeilijk gemaakt. :)
enigste probleem dat ik zou kunnen zien is een phising site waar je op gaat inloggen.

Tja, dat is vaak omdat het een soort reclame is voordat merk. Vroeger deelde ze voor thuisgebruik gratis Wordperfect uit (de voorganger van Word) en omdat iedereen het dus thuis gebruikte zei de baas, koop dat pakket ook maar op kantoor als jullie er allemaal mee kunnen werken ;)
Verder zijn de betaalde virusscanners veel te duur, zoals Norton, die is voor thuisgebruik al veel te zwaar, je computer wordt er traag van en je betaald 60 euro per jaar!

Edit; ja de bank zal zelf nooit vragen om je inlognaam of wachtwoord en je ook nooit een mail sturen met een link om je gegevens in te vullen, dus als je zoiets krijgt neem dan altijd eerst contact op met je bank en klik er niet op!

Laatst bewerkt:
Veel genoemde redenen die ik op internet zie zijn dat de betaalde versies:
- Meestal uitgebreider zijn dan de gratis versies
- Bij de betaalde versies krijg je support van de ontwikkelaars van het programma

Verder is een gratis versie vaak alleen voor particulier, niet-commercieel gebruik.

Laatst bewerkt:
Norton is helemaal niet duur, mits je em maar niet bij bijvoorbeeld een Dixons koopt ..
Norton InternetSecurity 2011, 3 users lecentie voor slechts 39,90 incl verzendkosten..

Dat het zwaar is voor je pc: Vroeger(..) was dat idd zo, de versie van 2010 was de lichtste van een hele reeks IS's met de beste prijs/kwaliteits verhouding..

Maar Ontopic: Jij kan best met Avast en PCtoolsFirewall rustig gaan bankieren.
Wij doen al enkele jaren bankieren met AVG, PCtoolsFirewall en een randomreader en geen problemen!

Voor de rest: zie de EDIT van hereistom..

Waarom gratis als betaald ook kan? Betaald betekend vaak gemak, bijna alles word voor je ingesteld..

Ja dan moet je goed zoeken om Norton zo goedkoop te vinden.
En waarom betalen als het ook gratis kan, Avast is gratis, doet ook alles automatisch en geeft nooit problemen.
Maar goed als je liever wil betalen dan koop je lekker Norton en anders installeer je gewoon lekker de gratis Avast :thumb:

Ik ben gerust gesteld :D
Bedankt voor jullie reacties :thumb:
Greetzz Saphira

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan