avast slaagt waar avira faalt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dedaio

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
hallo,

ik gebruikt vroeger avast. toen downloade ik ooit een bestand, en dit werd meteen als virus herkent. het bestand heette mp3.exe en was dus een soort trojan. nu heb ik avira, en onlangs downloade ik per ongeluk hetzelfde bestand. ik zag dat mp3.exe op m'n bureaublad verscheen, en vond het merkwaardig raar, omdat ik toch zo zeker was da avast het vorig jaar had geblokeerd nog voor het op m'n bureaublad kwam.

dan avira een scan laten doen, eerst het bestandje zelf, dan een full system scan, het vond niets.

toch vond ik het nog steeds verdacht, dan malware bytes en ad aware laten scannen, ook niets gevonden..

uiteindelijk gaf a-squared wel aan dat het een high risk trojan was, en verwijderde het.

nu, is avira dan echt wel zo goed, als het dit jaren oude virus niet kon vinden, en mij bijna een zware trojan op mijn pc liet installeren?

Avira is idd niet het beste antivirusprogramma. Maar was deze wel goed geupdate?

avira was volledig up to date, jup.

en kaspersky enzo zijn out of question, ik kan echt niet gaan betalen voor een programma.

Ik heb hier een link. Onderaan de pagina staan antivirusprogramma's. Neem de laatste versie, die is ook echt de laatste. Het heet wel oldversion.com, maar de nieuwste versies staan erook op. http://www.oldversion.com/

Waarom AVG free niet gebruikt? Scant bestanden na het downloaden op ongerechtigheid.
Je kunt het hier downloaden.

dat doet avira ook, maar avira vond er geen virus in, ook niet na scannen...terwijl het wel eentje was.

jah, dat ben ik ook van plan, maar het is omdat avira in zoveel tests voor avast eindigt, en je systeem ook minder vertraagt, dat ik eerst wat andere meningen wil horen

Avira is één van de betere scanners, dus dat kan het probleem niet zijn.
Het kan van a-squared ook een false positive zijn.
Wil je meer duidelijkheid laat zo'n bestand hier controleren.
http://www.virustotal.com/nl/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan