Avast virusscan loopt vast, idem pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepper

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Hallo, mijn geregistreerde versie Avast antivirus/firewall 8.0.0... werkt perfect = uptodate etc. op Win XP systeem.
Echter als ik ga scannen ( snelle scan ) loopt na ruim 1 minuut het programma vast, met de melding:
"de instructie op 0x7c910cce verwijst naar geheugen op 0x000000000. De lees of schrijfbewerking( read) op het geheugen is mislukt"
En dan beginnen de problemen, ik kan Avast niet afsluiten of de melding wegklikken, via taakbeheer ook niet en vervolgens loopt de pc helemaal vast en moet ik de stroom er afhalen om opnieuw op te starten.
Hierna doet zich het fenomeen voor dat ik geen internet verbinding meer heb, melding "TCP/IP niet ingesteld, na het opnieuw uit/aanzetten van de experiabox of na het terug zetten naar een XP-herstelpunt werkt het weer.
Ik heb Avast verwijderd, door Windows Exentials een virusscan en Malwarebytes uitgevoerd geen problemen ontdekt, c schijf gedefragmenteerd, en terug gezet naar herstelpunt.
Windows virusscanner verwijderd, windowsfirewall uitgeschakeld en AVAST opnieuw geïnstallerd/aangemeld,..... en weer hetzelfde probleem.
Is het mogelijk dat AVAST iets zoekt op een niet aangesloten externe schijf ? wie weet raad ? bedankt

welke versie van avast is het de pro of internet security? had je hiervoor een andere virusscanner geinstalleerd dan avast?

Laatst bewerkt:
Ik heb Internet Security, eigenlijk een voortzetting van het 1 jaar gratis gebeuren, maar het heeft 1 jaar en 3 maanden zonder problemen gewerkt, ik denk dat ergens met een pc crash iets beschadigd is wat hij nu niet kan vinden.
Omdat ik Avast gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd heb en het probleem nog aanwezig is vermoed ik dat iets in windows beschadigd of onvindbaar is geworden.

inderdaad het is hoogstwaarschijnlijk een windowsfout die niet meer gerepareerd geweest en daarom avast vastloopt en nadien je pc ook ..... heb je geen backup gemaakt van je windows?

Laatst bewerkt:
Ok, dit heeft met het geheugen te maken & wel dat de eerste locatie (0x0) niet gelezen kan worden, dus niet een opslagmedium zoals bv. een hardeschijf.

Dit kan het gevolg zijn van defect geheugen, &/of je hebt iets opgelopen in de 3 maanden dat je Avast verlopen was. Het uitschakelen van de FireWall kan er ook debet aan zijn.

http://answers.microsoft.com/en-us/...ase-help/cd1261b6-e7ec-44f6-be80-61c4d880b84b (Engels, 2010, links verouderd)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan