Avast!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ztyve

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Na een zorgvuldige scan met Avast Pro 4.6, krijg ik een nieuw venster met de resultaten van de laatste scan die niet te verwerken zijn.
De inhoud staat nu op 1454 vermelde lijnen (bestandsnamen).
Kan ik die zonder problemen verwijderen?
Zo niet, wat kan ik ermee.

De meeste virusscanners kunnen besmette bestanden die je niet kan weghallen buiten het systeem zetten, zodat ze dus niet makkelijk kunnen werken (het vertraagd je computer wel flink ;-() en bestanden die van windows zijn, kan je gewoonlijk niet handmatig verwijderen, dan geeft ie een foutmelding, omdat dan je systeem kan chrashen. 1 keer heb ik het toen toch maar onhandig gedaan, en daarna deed de computer het niet meer, zelfs save mode niet. XP is daar geloof ik beter tegen beveiligd, dit was een 98SE.
Mijn advies, is probeer ze te verwijderen, gaat het niet, bekijk dan de opties van je virusscan:)

Zijn het wel besmette bestanden?
Omdat na de scan geïnfecteerde bestanden op 0 staat.
De bestandsnamen komen uit de map Documents and Settings en de meeste zijn bmp- bestanden en een paar exe- bestanden.

lollige zei:
De meeste virusscanners kunnen besmette bestanden die je niet kan weghallen buiten het systeem zetten,......

Mijn vraag gaat eigenlijk over de lijst met "overgeslagen bestanden" na de scan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan