Avatar in 3D spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

svennetje

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
420
Hey gasten, ik heb het spel avatar.
Het werkt prima op de pc. Nu zou ik hem graag in 3d willen spelen, aangezien ik 4 verschillende soorten brillen heb zou het goed moeten gaan. Ik dacht zelf aan de rood/cyaan glazen. Ik heb een 17 inch scherm. Weet iemand wat de optimale instellingen hiervoor zijn? Ook met bril gaat het nog niet helemaal goed. Iemand ervaring hiermee?
 
Hallo ,

Mijn allereerste vraag is natuurlijk beschik je ook over een 3d monitor zoals bijv de Zalman 3d Monitor.
Mocht dit zo zijn is er volgens mij een tool te krijgen op de Nvidia site , die voor de specifieke games de juiste resolutie etc aangeeft.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes ,

Thabomb
 
Allereerst bedankt voor de snelle reactie! Ik heb geen 3D monitor. Ik daht dat niet perse nodig te hebben aangezien ik ook al films in 3d kijk.
 
Dan weet ik niet zeker of het principe dan gaat werken ivm games.
Hier kan ik je dan ook helaas niet verder mee helpen.

Ik zou het super vinden als dit inderdaad zou werken , wist ook niet dat je zonder 3d monitor ook films in 3d kon kijken dus heb ik ook weer wat bijgeleerd.
Alleen vraag ik me dan af waarom er speciale 3d monitoren zijn ?
Mischien kan mij daar iemand een antwoord op geven.
 
Ik weet daar wel het antwoord op. In de bioscoop zenden ze films uit met polaroid-licht. Dat kan bekeken worden met een polaroid bril. Onze tv's en monitoren kunnen dit nog niet uitzenden. Maar om thuis 3d te kijken bestaat er dus rood/cyaan. De films kunnen zo met een rood/cyaan bril (dus niet die uit de bios) worden bekeken.
 
Alleen vraag ik me dan af waarom er speciale 3d monitoren zijn ?
Mischien kan mij daar iemand een antwoord op geven.

Omdat ze in de 'toekomst' dus zonder bril 3D willen kijken. (Zijn ze dus nog steeds mee bezig)
 
anaglyph 3D (aka those red and blue glasses)
Dat is zeg maar rood/cyaan. Het werkt blijkbaar nog niet op de pc zonder tv. Helaas, dan zullen we nog even moeten wachten.:confused:
 
ik heb me een paar maanden geleden in 3D gaming verdiept, (t is een wens die ik al zeker 10 jaar heb).

en wat ik heb begrepen is dat er 2 manieren zijn om 3d te gamen;

-de goedkope(re)
-en de dure.

-de duurste is die met een speciale monitor, Zalman heeft er inderdaad eentje maar er zijn er nog meer, redelijk prijzig, zo rond de 3 a 400 euro. je krijgt er dan een kastje bij en 2 3d brillen. hiermee kun je dan 80 tot 90 procent van alle games mee 3d gamen, de game hoeft dus niet 3d zelf te zijn!!

-nu de goedkopere; hiervoor heb je dus dat brilletje nodig en een NVidea videokaart + windows 7.
NVidea heeft namenlijk patches voor zowat iedere game released, en na install van die patche kun je de game 3d spelen.

wat is nu het verschil tussen deze 2 systhem vraag je je natuurlijk af, en dat is kleur .
die goedkopere manier, met dus enkel brilletje en NVidea kaart geeft t beeld in zwart wit zeg maar, door de kleuren bril (rood blauw).
en het systheem met het speciale beeldscherm, daarmee zie je dan alles in kleur.

er zijn heel veel sites te vinden op t net die speciaal opgericjt zijn voor 3d gamen.
maar in kort komt t hierop neer zoals ik hierboven beschreef.

3D gamen is echt te gek, t geeft net dat stukje extra dat ontbrak, diepte.

leon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan