Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je de avatars nu eens een jasje van een <div> geeft met de standaard-hoogte,

Zo'n antwoord had ik eigenlijk wel verwacht :) Het lukt zeker niet met alleen CSS he? Voor de HTML aanpassingen moet de PHP gewijzigd worden en ik vrees dat men daar wat voorzichtiger mee is. In elk geval moet de CSS scaling nog in gebruik genomen worden en dat is sowieso al een hele verbetering :thumb:

O la la, zover had ik nog niet gekeken.
De <div> die we moeten hebben, heeft zelf geen class; dus daar kon ik 'm niet even aanhangen. Vandaar had ik 'm rechtstreeks in de html gezet om te proberen.
Maar goed! Zijn we voor één gat te vangen? We zullen zien! ;)

Het eerst-bovenliggende element met een class of id is de <div class="smalltext">, en daar zitten verder geen andere div'jes in dan degene die we moeten hebben.
Dus proberen we:
Code:
.smalltext div { background: fuchsia; height: 100px; }
Een speurtocht over de rest van de pagina leerde, dat er verder nergens een mooie fuchsia kleur kwam opduiken. Zolang dat zo blijft (d.w.z. er is niet elders een <div class="smalltext"> met een kind-<div> die beïnvloed zou kunnen worden door onze hoogte), ziet het er naar uit dat het opgelost is. *)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS:
Je moet even de BOM (Byte Order Mark) uit je stylesheet halen (opslaan als UTF-8 zonder BOM):

Toen die er nog in zat, werkte 't bij mij niet toen ik het regeltje op de aangegeven plek zette.
En anders ... zie ik nog wel een gaatje (toch voorwaardelijke css, want i.t.t. wat ik eerder uit de losse pols beweerde, is er wel degelijk voorwaardelijke css - die correctie post ik later nog wel eens).

Een speurtocht over de rest van de pagina leerde, dat er verder nergens een mooie fuchsia kleur kwam opduiken. Zolang dat zo blijft (d.w.z. er is niet elders een <div class="smalltext"> met een kind-<div> die beïnvloed zou kunnen worden door onze hoogte), ziet het er naar uit dat het opgelost is. *)

Helaas... Ten eerste kom ik ".smalltext" wel een 2e keer tegen, namelijk in de handtekening/signature. Bovendien kent het forum natuurlijk ook ander soort pagina's, zoals de index, board-listings, etc en ik heb die .smalltext zeker op meerdere plekken gezien. Dit laatste (vergroten avatar) neigt meer naar 'spelerij' dan dat het echt een functioneel doel dient, dus misschien moeten we er niet teveel tijd aan spenderen :)

In elk geval zal ik de eerdere HTML aanpassing onthouden, mocht er ooit toch een opening komen om in de PHP te wroeten ;)

Ten eerste kom ik ".smalltext" wel een 2e keer tegen
Zeker, maar dan zit er geen <div> in het element van de class="smalltext" > vormt hier geen probleem.

Bovendien kent het forum natuurlijk ook ander soort pagina's, zoals de index, board-listings, etc en ik heb die .smalltext zeker op meerdere plekken gezien.
Ja, dat zou wel een serieus probleem kunnen zijn.

Ik heb de index en nog een paar pagina's bekeken (maar niet alle [types] pagina's van de hele site ;) ), en daar valt het op te lossen door nog een iets specifiekere opdracht te geven:
Code:
div.smalltext div { background: fuchsia; height: 100px; }
D.w.z. alléén als de class="smalltext" in een <div> zit waar een andere geneste <div> in zit, dan moet de laatste <div> die hoogte krijgen. De andere smalltexten zag ik nl. niet in <div>'s.

Maar inderdaad, dit hover-vergroten is niet echt nodig (en misschien vinden sommige mensen het eerder storend als ze met de muis op weg zijn naar iets anders daar in de buurt, en dan een uppoppende avatar op hun weg vinden).
Om toch uit te kunnen freaken, zou je het eventueel alleen kunnen doen op de member pagina. ;)

Succes verder!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS nuttige uitwisselingssite, trouwens. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan