• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Average met xlookup geeft niet de juiste uitkomst

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hefan
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hefan

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2024
Hoi,

Ik wil met xlookup in tabblad 'Uitkomst' / cel C1 het gemiddelde weergeven. Echter geeft hij met de formule =AVERAGE(XLOOKUP($C$2;Bron!$A:$A;Bron!$E:$E)) een uitkomst aan die niet klopt (11 terwijl dit 13 moet zijn).

Weet iemand waar de fout zit?

Met vriendelijke groet,

Hefan

Bijlagen

Of zo
Code:
=GEMIDDELDE(FILTER(Table3[Available machines];Table3[EarlStartDateExecutn]=$C$2))

Nog even dat je weet waar de fout zit.
XLOOKUP geeft slechts één waarde als resultaat. Namelijk de eerste cel waar 28-5 gevonden wordt.
In dit geval de 11 uit cel E439.
Het gemiddelde van 11, is 11.

Nog even dat je weet waar de fout zit.
XLOOKUP geeft slechts één waarde als resultaat. Namelijk de eerste cel waar 28-5 gevonden wordt.
In dit geval de 11 uit cel E439.
Het gemiddelde van 11, is 11.
Dank je dacht dat hij deze zou optellen maar dus niet

PHP:
=AVERAGEIF(Bron!A2:A500;C2;Bron!E2:E500)

nog een mogelijkheid.

Of misschien zoiets?
Hey Peter. Dat werkt ook en een mooie kalender erbij. Met welke functie heb je die tevoorschijn gehaald? Want heb het zelf met de add-in 'Mini Calendar and Date Picker' geprobeerd maar die werkt niet lekker vind ik

Edit: oh dat ik gewoon met de slicer gedaan zie ik. Goeie oplossing

Ja, idd met slicers.
Het geheel is opgebouwd met behulp van power query.
Klein nadeeltje, als je in tabblad "Bron" iets wijzigt of toevoegt dan dien je in tabblad "Uitkomst" in de draaitabel op gegevens verversen te klikken.

Ja, idd met slicers.
Het geheel is opgebouwd met behulp van power query.
Klein nadeeltje, als je in tabblad "Bron" iets wijzigt of toevoegt dan dien je in tabblad "Uitkomst" in de draaitabel op gegevens verversen te klikken.
Ah oke want ik krijg het inderdaad niet zo gedisplayed in mijn bestand zoals jij het hebt gedaan helaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan