AVG 8.0 FREE system scan

Status
Niet open voor verdere reacties.

friesland

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Ik heb altijd AVG free gehad en vind het een goed werkende virus scanner alleen zit ik nu met een probleem.
Ik moest over naar versie 8.0 maar hij doet nu helemaal geen systeem scans meer en ik kan hem ook niet handmatig aanzetten?

Wat doe ik verkeerd want je kunt wel een tijd instellen dat hij gaat scannen maar als het dan zo ver is gaat hij weer naar een dag later... Heel raar.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, dankjewel!

Groeten:thumb:

Ik heb zelf geen problemen met AVG8, maar het viel me wel op dat je volgens de informatie op de AVG-site op nogal wat dingen moet letten als je AVG8 installeert. Misschien heb je daar wat aan?
Samengevat:
-Uninstall oude versie EN AVG-antiSpyware: alles verwijderen ook usersettings,
en herstart daarna
-Zorg dat je alle windows updates hebt (persoonlijk heb ik alleen de essentiele updates en geen problemen ondervonden met AVG8)
-Zet installatiefile in een niet te diepe map en niet in een map waarin spazies in de naam staan enzo
-Zet beveiligings-software uit
-Let op dat je bij Vista het installatie programa als administrator moet starten. Door rechts te klikken en te kiezen voor run als administrator

Ook het vinkje gezet bij "enable this task" anders gaat die het niet doen.

Ik heb bij mijn laptop eerst avg 7.5 verwijderd en comp opnieuw opgestart, toen 8.0 geinstalleerd maar zelfde probleem...
Enable this task staat ook aan dus dit kan het ook niet zijn, als ik via tools scan computer doe dan komt er ook geen leven in de brouwerij..

Het is raar maar waar?

Ik weet er zelf te weinig van om nog wat te durven bedenken, hooguit misschien even de vinkjes checken in de advanced settings > scans > (scan whole computer) en misschien het schuifje nog wat meer naar rechts proberen??? Als ik zo in het AVG-forum ( http://freeforum.avg.com/ ) kijk, dan denk ik dat je niet de enige bent met dit probleem,. Misschien daar hulp voor je, bijvoorbeeld hier:
http://freeforum.avg.com/read.php?12,127623,127669#msg-127669 ??
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan