AVG 8.0 ook onder Win98?

• Onderwerp starter Onderwerp starter VTeun
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

VTeun

Banned
Lid geworden
17 feb 2003
Hoi,

Is bekend over AVG 8.0 ook onder Windows 98 nog werkt?
En zo 'nee', welk freeware antivirusprogramma of versie doet dat nog wel en waar is die evt. te downloaden?
Ik doe het voor iemand die niet de pecunia heeft om een nieuwe pc aan te schaffen ... vandaar.

Nee, geen Win 98, en ik ken ook geen andere scanners die dat wel doen.

Hoi,

Bedankt, ik ga vanmiddag Avast 'proberen'. Hoop dat het lukt, want er staat al een versie van Avast op die computer, maar zal wel verlopen zijn (aangegeven wordt een licentie voor 1 jaar ......)

Weet iemand ook, of er ook een firewall voor '98 te downloaden en installeren is?

Avg 7.5

AVG 7.5 doet het nog steeds (update ook), dacht zelfs dat hij ook nog bij AVG is te downloaden.

Zo niet dan heb ik hem nog wel.

Eric.

AVG 7.5 gaat volgens mij wel op win98. Nadeel: wordt niet meer ondersteund sinds mei. Maar ik vraag me af of dat als basisbeveiliging voor win98 niet genoeg is.

AVG 7.5 gaat volgens mij wel op win98. Nadeel: wordt niet meer ondersteund sinds mei. Maar ik vraag me af of dat als basisbeveiliging voor win98 niet genoeg is.

bedoel je dat de firewall overbodige luxe is? kan nooit kwaad om firewall erop te zetten, tenzij je pc aan een routertje vastzit want dan heb je meestal al firewall erin.

Nee firewall zou ik wel zeker doen. Ik had het alleen over de virusbeveiliging.

Firewall en spywarebeveiliging zou ik er zeker bijnemen.

Hoi allen,

Avast 4.6 lijkt tot heden de enige die in de specs zelf aangeeft Windows 98 nog te ondersteunen.
Dus die ga ik vanmiddag maar eens proberen, hoewel ik liever AVG had geprobeerd. Denk echter dat dat een 'exit' - verhaal is voor '98.

Wat betreft het actueel zijn denk ik, dat het niet uitmaakt om wat voor besturingssysteem het gaat. Als de virusdatabase niet ge-updated kan worden is naar mijn idee de beveiliging na verloop van tijd ook niks meer waard.

De firewall lijkt me Jetico, ZoneAlarm (tot 6.1) of Sygate (tot 5.6) te moeten worden.

Uiteindelijk zal het er w.s. op neer komen dat ook de betreffende mevrouw er 'aan' zal moeten wat een nieuwe/andere pc betreft die ook XP aankan. Maar ja, geld speelt hier helaas een belangrijke rol ...... :o

Ja hallo

Bij mij doet hij het nog steeds, dus wat let je.

Dacht je dat ik die melding niet kende, maar heb hier verschillende PC's waar 7.5 op draait.

Wat betreft het actueel zijn denk ik, dat het niet uitmaakt om wat voor besturingssysteem het gaat. Als de virusdatabase niet ge-updated kan worden is naar mijn idee de beveiliging na verloop van tijd ook niks meer waard.

Hier ben ik het niet mee eens.
De virusdatabase schiet enkel te kort in nieuwe dreigingen. Nieuwe dreigingen die door kwaadwilligen worden ontwikkeld om aan te vallen op hedendaagse systemen met de zwakke plekken van hedendaagse systemen.
Win98 lijkt me verouderd genoeg om niet hedendaags genoeg meer te zijn.
Ondanks het feit dat er geen ondersteuning meer is voor win98 zelf en avg 7.5 kan je er ook steeds voor zorgen dat alle overige software up 2 date blijft.

M.i. ben je op een win98 systeem dan voldoende beveiligd.

Wat betreft de firewalls: SPF is het lichtst geloof ik, maar niet meteen het gemakkelijkst. Zonelabs heeft eerder de reputatie van simpel te zijn.
Maar dat gaat weer niet op voor iedereen.

Jongens toe nou

attachment.php

Bijlagen

• AVG 7.5.jpg
    AVG 7.5.jpg
    59,1 KB · Weergaven: 65
Hoi,

Helemaal gelukt, met name door Eric Daleboudt.
AVG 7.5 wordt inderdaad nog ondersteund en werkt onder Windows98.

Bedankt, vraag opgelost.

Voor de firewall Sygate geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan