AVG 8 automatische scans?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerritcz

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Klopt het dat, in tegenstelling tot de oude versie 7.5, AVG 8 elke dag automatisch je computer scant?

Ik wilde gisteren een scan doen, voor het eerst sinds ik van AVG 7.5 naar AVG 8 ben veranderd, maar merkte toen links in het AVG scherm dat er bij "latest scan" en "latest update" de datum van vandaag stond. Toen ik de scan historiek bekeek leek er voor elke dag sinds de installatie een scan te zijn geregistreerd, telkens met 0 virus- of spyware-infecties.

Is het correct dat AVG 8 automatisch de PC scant dagelijks? (indien dat zo is, dan ziet dat er goed uit met die 0 infecties in de log :thumb:)

Als je AVG via Custom installeert, zowel bij 7.5 als 8.5 staat tijdens de installatie een vinkje aan dat hij dit dagelijks om 12.00u doet.

Als je het vinkje uitzet tijdens installatie dan doet hij dit niet maar standaard staat dit aan. Is dus normaal.

Je kunt dit aanpassen als je AVG start en dan bij Computerscanner. Bij geplande scans kun je dit aanpassen.

OK, is uitstekend die automatische scans, zo hoef ik me geen zorgen te maken over wanneer ik moet scannen. Volgens de log is er nooit een virus of spyware gevonden sinds de nieuwe versie er op staat, dat zit dus goed :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan