AVG 9 foutmelding bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voeg je eigen account toe via knop Toevoegen, en geef jezelf daarna expliciet die extra rechten.

PS: De groep Iedereen komt bij mij in zijn geheel niet voor in de Machtigingen, wel de groep Gebruikers. Hoe kan dit nu zo zijn als je eerder zei dat de rechten op die sleutel overeenkwamen met wat ik eerder in een rijtje aangaf (enkele postings geleden)?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas, ook dit lijkt niet te werken, ik krijg die... windowssleutel niet weg

Daarna nog NTRegopt gedraaid, maar ook niets
balen zeg

Bedankt voor al je tips, ik wil eigenlijk niet gaan denken aan een herinstallatie van XP.
want dat weet ik ook weer niet hoe dat moet

voorlopig draait alles nog behalve dus die update van AVG (en misschien nog wel meer wat ik niet weet)

PS: De groep Iedereen komt bij mij in zijn geheel niet voor in de Machtigingen, wel de groep Gebruikers. Hoe kan dit nu zo zijn als je eerder zei dat de rechten op die sleutel overeenkwamen met wat ik eerder in een rijtje aangaf (enkele postings geleden)?

Die groep Iedereen had ik er wel bij staan, maar heb er verder niet opgelet dat dat iet mocht
er staat daar alleen een (grijs) vinkje bij Speciale machtiging, weigeren

Die groep Iedereen had ik er wel bij staan, maar heb er verder niet opgelet dat dat iet mocht
er staat daar alleen een (grijs) vinkje bij Speciale machtiging, weigeren

Dat is heel relevant! Weigeren van rechten gaat namelijk altijd boven toestaan, en omdat de groep Iedereen letterlijk iedereen bevat hebben we hier misschien de reden van alle ellende.

Geef me een schermafdruk van de machtigingen -> klik knop Geavanceerd -> getoonde tabblad Machtigingen waarbij duidelijk wordt wat er aan de groep Iedereen geweigerd wordt momenteel.

Kijk verder even na of op de sleutel Windows2 dezelfde weigering van rechten voor Iedereen van toepassing zijn.

Van de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE worden de rechten overerfd. Je zult daar dus zien dat de vinkjes daar niet 'grijs' zijn maar groen. Kijk dus ook even na of de machtigingen van díe sleutel ook de groep Iedereen vermeld met weigering van rechten.

Tijs.

Ik hoop zo dat het dat dan is
Ik ga het vanmiddag proberen

Wat is precies 'overerfd' ?

overerfd is dat de rechten worden 'overgenomen' van een sleutel erboven. Zoals in mijn vorige posting aangegeven worden de rechten 'overgenomen' van de 'basis-machtigingen' zoals ingesteld op HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE
Dat erft dan over naar de subsleutel Microsoft, van waaruit waarvan de rechten weer worden overerven naar de subsleutel Windows NT, waarvan de rechten weer worden overerfd door subsleutel CurrentVersion en waarvan de rechten weer worden overerfd door subsleutel Windows.

Je zult dus in het hele traject (achteraan begonnen en naar boven werkend in de hiërarchie) overal die 'grijze' machtigingen zien tot aan de sleutel waar de originele rechten zijn gezet (op HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE dus), waar de rechten met groen staan ipv. grijs.

Staan de rechten op de sleutel waar vanaf wordt overerfd niet goed, dan staat in de hele hiërarchie naar beneden de rechten niet goed. Vandaar dat ik daarnaar gevraagd heb.

PS: Er staan wel rechten voor de groep Iedereen op de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE, maar die rechten worden níet overerfd naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software. Dat kun je zien doordat via de knop Geavanceerd er geen vinkje hoort te staan in Overneembare machtigingen van bovenliggend object aan dit object doorgeven. Misschien staat dat wél zo bij jou, maar dat zou niet zo moeten zijn.
In HKEY_LOCAL_MACHINE heeft de groep Iedereen bij mij Leesrechten; er staan géén rechten geweigerd, zoals wellicht bij jou het geval is..............

Tijs.

Laatst bewerkt:
Inderdaad heb ik ook leesrechten bij HKEY LOCAL MACHINE bij de groep Iedereen.
Verder naar beneden komt die groep Idereen niet meer voor bv bij Current Version of WindowsNT
Ook bij het nieuwe mapje Windows2 staat Iedereen er niet bij maar wel bij de oude Windows, zie bijlage

Bijlagen

• register.JPG
    register.JPG
    59,4 KB · Weergaven: 40
  • register2.jpg
    register2.jpg
    98,1 KB · Weergaven: 37
Ok, het lijkt mee te vallen: Haal via de knop Geavanceerd in Machtigingen de weiger-'rechten' weg van de groep Iedereen (er staan er 2, dus verwijder ze allebei).

Als ik je goed begrijp (en ook vlgs. je schermafdruk) zijn die verwijderrechten niet overerfd van de sleutel erboven, dus dat zou gewoon zonder melding omtrent overerving moeten kunnen.

Verwijder daarna de sleutel Windows en hernoem daarna de nieuwe sleutel Windows2 naar Windows. Maak van de sleutel Windows de groep Administrators de eigenaar, en kijk verder na of de rechten (minstens) overeenkomen met wat ik eerder schreef. Dat zou eigenlijk al in orde moeten zijn (want overerfd van de sleutel erboven).

Succes,

Tijs.

heb iedereen weggehaald en nu staan er ineens weer dingen in het windows register !!
zie bijlage

is dit zo goed en kan windows2 nu weg of deze weg en windws2terug en hernoemen?

Bijlagen

• reg.jpg
    reg.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 37
Ga eerst proberen of AVG nu wél installeert. Als dat werkt, dan kan de Windows2 sleutel weg wat mij betreft, omdat de inhoud van de Windows sleutel overeenkomt met de schermafdrukken die ik eerder heb gegeven van die sleutel.

Tijs.

het is gelukt het is gelukt!!!!!!
niet te geloven, hij ging ineens verder met installeren en het staat er nu op!

windows2 gewoon verwijderen dan?

super super bedankt voor al je hulp, we hebben veel contact gehad en heel wat gepuzzel, maar niet voor niets dus!!

ik hoop je hier nog vaker tegen te komen wanneer ik problemen heb

bedankt

pieter

Ja, de Windows2 sleutel mag weg.

Fijn dat het gelukt is. :D

Graag nog even de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan