AVG anti spyware

• Onderwerp starter Onderwerp starter ipea
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ipea

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
Hallo,

Ik heb tot mijn grote vreugde via deze site de gratis AVG Antispyware 7.5 gedownload en geinstalleerd. Werkt fantatisch, update automatisch, scan kan ik zelf op dag en tijd instellen Alleen............

Heb hem gisteren bij een vriend van mij ook geinstalleerd maar....hij scant maar ik kan geen updates binnen halen geen scantijd invoeren....het icoon in de systray staat grijs( dus niet geactiveerd).
Heb hem div. malen verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd helpt niets...
Ik vind het een raadsel omdat op mijn eigen PC hij prima werkt.

Iemand een idee????

Heb je hem ook al geupdate? dat is meestal een probleem bij AVG als hij niet geupdate is doet hij het standaard niet.

Ja ook gedaan...weet goed hoe hij werkt omdat ik hem zelf ook heb

misschien conflicteert hij met andere actieve software (andere anti-spyware, of de virusscanner)

Ja dat dacht ik eerst ook Redmar maar ik heb op die PC van mijn vriend exact dezelfde spyware en virusscanner als op de mijne

Breng mijn vraag nogmaals onder de aandacht....
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen of er achter komen waarom AVG antispyware niet werkt?????

Check de firewall settings eens op die machine.
Wat is er verder geinstalleerd aan internet security, iets van Norton misschien of andere firewalls?

Er staat alleen het Beveiligingscentrum op ( die bij winxp zit) daar wordt AVG toegestaan,
Mcafee antivirus ook daar gekeken en instelling goed......

Andere virusscanners willen elkaar het leven nog wel eens zuur maken.
Kan je MacAfee tijdelijk even uitschakelen en kijken of AVG dan wel kan updaten?

Foutje in mijn 1e berichtje.....hij haalt wel updates binnen, met de hans scannen gaat ook maar...
in de systray hoort hij gekleurd te staan of wel actief( nu staat hij dus inactief), daat staat hij grijs en ik kan geen scantijd instellen.
De mcafee ook al uit gezet maar AVG geeft dan geen verandering in gedrag

Als je rechtsklikt op het ikoontje in de balk, staan dan de volgende zaken aangevinkt?
- Resident Shield
- Automatic updates
- Start with wndows

Artic das nu juist het probleem......bij mezelf staat dat allemaal aangevinkt....
bij die vriend weet ik zeker dat Resident Shield niet aangevinkt staat.
De andere 2 weet ik niet meer...ik kom er nog op terug moet alleen ff wachten op contact, ik kon hem niet bereiken en heb een mail gestuurd dus hoop dat ik het vanavond weet....

Arctic.....alleen Start with Windows staat aangevinkt.
De rest niet bij te komen. Heb hem nogmaals z'n Mcafee uit laten zetten maar ook dat levert geen oplossing. Ook alle instellingen van Mcafee nagelopen staat exact hetzelfde als bij mij zelf.......

Wel het probleem is opgelost.....Ook mijn AVG was een 30 dagen trial...dus betalen of niks!
Blijft een raadsel dat bij mijn vriend de zaak niet geactiveerd kon worden maar goed met een trial versie heb je er toch niks aan,

Allemaal bedank voorde moeite

ja klopt is geen gratis versie van avg de avg anti virus is wel gratis en werkt goed.

*knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan