AVG anti-virus Free Edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

theone

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Ik heb een vraag over de programma"s die geinfecteerd zijn en die daarna in de vault zijn geplaatst

Kun je deze programma"s zonder meer verwijderen, dus ik bedoel dan clear vault, zonder dat je pc dan vast loopt of niet meer opstart.

Of moet je deze programma"s gewoon in de vault laten staan en niet verwijderen (clear vault)??

ja, je kan gewoon proberen. ik heb zelf ook AVG, als je nu niks verkeerd merkt, gewoon berwijderen, heb ik ook een keer gedaan:)

Ik vraag dit omdat ik bij iemand anders op zijn pc AVG nieuw had geinstalleerd en toen heb ik de vault geleegd en naderhand startte de pc niet meer op.

Dus daarom vraag ik dit.

Objecten die in de Virus Vault zijn gezet, kun je na een tijdje verwijderen als er geen problemen optreden nadat een bestand daarheen is verplaatst. Maar het is af te raden dit direct te doen, zoals je zelf ook al gemerkt hebt.
Dat verwijderen kun je ook automatisch laten doen door AVG.
Start AVG Control Center, klik op Virus Vault en klik onderaan op de knop Open.
Ga in het venster van de Virus Vault naar Service > Program Settings en zet een vinkje bij Automatic file deletion.
Standaard verwijdert AVG bestanden na 90 dagen.
Zelf heb ik daar 10 dagen van gemaakt. Ik ga ervan uit dat als er in die periode geen problemen optreden, de in de Vault geplaatste bestanden daarna definitief verwijderd kunnen worden.

Guus.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de info.

Is er trouwens nog een mogelijkheid om de verwijderde programma"s om de een of andere manier terug te zetten?

Ik kan nu nog alleen in de herstel console van windows xp en kan daar wel een dir opvragen.
Kan ik op deze wijze misschien de verwijderde programmma"s terugzetten of is dit niet meer mogelijk?

Geplaatst door theone
Is er trouwens nog een mogelijkheid om de verwijderde programma"s om de een of andere manier terug te zetten?
Ik kan nu nog alleen in de herstel console van windows xp en kan daar wel een dir opvragen.
Kijk dan eens in Recycled (Prullenbak).

Guus.

Het probleem is dat ik niet meer in windows kan komen.

Ik kom niet verder dan het logo van Packard Bell en kan ook nog in de veilige modus laden, maar daarna alleen een zwart scherm.

Dan ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen; ik ken een heleboel manieren om Windows 98 te reanimeren, maar wat betreft XP ben ik daar niet zo in thuis. :(
Misschien iemand anders...

Guus.

Het is onmogelijk dat als je bestanden uit de 'vault' verwijderd dat daardoor de pc niet meer opstart, simpelweg omdat deze bestanden niet gebruikt kunnen worden omdat alle toegang naar die bestanden geblokkeerd wordt door AVG (dat geldt trouwens voor alle antivirus programma's)
Waar het wel aan ligt, durf ik niet zo te zeggen, heb je nog meer gedaan dan alleen de 'vault' geleegd??

Ik heb AVG scan computer aangezet en deze de hele nacht laten draaien.

Toen ik s'ochtend beneden kwam was het beeldscherm zwart en de pc stond "vast".

Kan het ook niet zijn dat bij het verwijderen van de virussen (er zaten veel trojan horses op) een van de virussen tijdens het verwijderen hiervan essentiele programma"s heeft verminkt of verwijderd??

Dat is zeer goed mogelijk, maar dan zou je vanuit de recovery console de windows installatie moeten kunnen repareren.

Krijg je nog een (fout)melding als je met de recovery console windows probeert te herstellen?

Geeft als foutmelding: c:\windows\system32\config is damaged, currently unusable

Heb al geprobeerd via herstel console om microsoft oplossing NL307545 uit te voeren, maar als ik de info wil invoeren krijg ik als foutmelding: toegang geweigerd.

Maar ik heb ook al gelezen, ook zou je weer kunnen opstarten, je toch alle settings van je virusscanner e.d toch allemaal kwijt bent en het toch de voorkeur geniet om alles opnieuw er op te zetten.

Weet jij hier meer over??

Zeer waarschijnlijk zullen er een hoop beschadigde bestanden op de computer staan, niet alleen systeembestanden maar ook *.jpg , *.doc, *.mp3. Als je verder geen bestanden wilt redden is inderdaad misschien makkelijker om de harddisk te formatteren en opnieuw te installeren.

Nog even een vraagje.
Ik heb nu een extra harde schijf geinstalleerd en heb nu toegang tot de schijf met de verminkte software.

Waar moet ik nu zoeken op deze schijf naar bv mijn adresbestanden van e-mail en de settings, zodat ik deze even kan copieren naar de extra schijf??

Als je Outlook Express gebruikt moet je op zoek naar *.dbx bestanden voor de mails en voor je adresboek naar *.wab.
Deze bestanden kan je gewoon kopieren en later terugzetten.

Bedankt voor de info!

Als ik straks de schijf opnieuw formatteer,wat kan ik dan het beste doen?

Volgens FAT32 of volgen NTFS formatteren?

NTFS, zeker als je met videobestanden wilt werken (bestanden groter dan 4Gb) bovendien fragmeteert NTFS minder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan