AVG antivirus installeren een ABC-tje, of niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Als ik AVG antivirus installeer, moet ik dan vervolgens allerlei ingewikkelde schermen
opties e.d. invullen; of is het 'n ABC-tje, installeren en klaar is kees.
Kortom zijn er bepaalde aandachtspunten, die heel belangrijk zijn voor een adequate werking ?

Yari02 zei:
Als ik AVG antivirus installeer, moet ik dan vervolgens allerlei ingewikkelde schermen
opties e.d. invullen; of is het 'n ABC-tje, installeren en klaar is kees.
Kortom zijn er bepaalde aandachtspunten, die heel belangrijk zijn voor een adequate werking ?
over het algemeen niet:)

Nee, de standaard instelingen van AVG zijn voor de gemiddelde gebruiker ruim voldoende. Het enige aandachtspunt is volgens mij te zorgen dat de emailscanner geactiveert wordt.

Overigens ban ik na "jaren" van zeer tevreden gebruik van AVG overgegaan op NOD32. Deze is het proberen ook meer dan waard. Hij viste er een besmet bestand uit die AVG al een tijdje over het hooft zag. Verder niets dan lof over AVG onder het motto: Ik spreek alle talen behalve BEtalen. ;)

AVG is gratis NOD32 is een betaal versie. Daarom is het altijd wel aan te raden naast AVG ook eens te scannen met een ander programma.
Erik

@Compress;

Yep, ff Googellen naar "Housecall" voor een onlinescan behoorde ééns per maand tot mijn rijtje "Groot Onderhoud"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan