AVG antivirus, ook zonder dagelijkse update's bij geen gebruik van de telefoonlijn?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miauw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb inmiddels AVG antivirus in gebruik genomen, maar elke keer bij een nieuwe dag start het programma op om naar nieuwe downloads te kijken.

De computer staat nu nog via een ethernetkaart op via ADSL op internet aangesloten, maar straks via een telefoonlijn.

Het is niet de bedoeling dat als het programma geen internetverbinding heeft er wel naar gaat vragen.

Zoals het er nu uit ziet zal 1 keer per week het e-mail verkeer worden binnen gehaald.

je kunt dat toch gewoon uitzetten...

Bijlagen

• 1avg.jpg
    1avg.jpg
    33,6 KB · Weergaven: 64
Het is niet de bedoeling dat de virusscanner geen update's meer binnen haalt, maar alleen wanneer er een verbinding is, of gaat dat automatisch?

Geplaatst door Miauw
Het is niet de bedoeling dat de virusscanner geen update's meer binnen haalt, maar alleen wanneer er een verbinding is, of gaat dat automatisch?
Als je uitzet dat hij er niet om MAG vragen. Dan gaat hij ook niet vragen ook al heb je geen verbinding of hij mag updaten. Je kan hem wel handmatig updaten.

Dan laat ik hem liever zo staan, want updaten moet wel automatisch gebeuren, maar hoop dat hij dan alleen reageert bij een verbinding met internet.

Moet ik de scanner anders instellen als die via de telefoonlijn gaat werken, of doet tie dat automatisch?

Voor een telefoonverbinding hoef je AVG niet anders in te stellen.
Om ervoor te zorgen dat AVG de updates binnenhaalt zodra je online gaat doe je het volgende:
Open het hoofdscherm van AVG en klik in het Componentenscherm op Scheduler.
Klik op Scheduled tasks en vervolgens op Edit schedule - zie bijlage.
Vink daar allebei de opties aan, klik op OK en vervolgens op Close.
Door het aanvinken van de eerste optie blijft AVG gewoon dagelijks op udates controleren. Als er op dat moment geen internetverbinding is onthoudt het programma dat.
Door het aanvinken van de tweede optie zullen de updates binnengehaald worden zodra je online gaat.

Guus.

Laatst bewerkt:
@Guus abc

tnx :thumb:

Dan heb ik dat goed staan.

Nog even ter aanvulling: als je over bent gegaan op die inbelverbinding, zul je af en toe zien dat het gekleurde icoontje van AVG in de taakbalk grijs is geworden.
Als je er dan je muisaanwijzer op zet zie je het berichtje "Virus database possibly out of date".
Daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Het betekent alleen dat AVG geprobeerd heeft te updaten, terwijl er geen internetverbinding was.
Zodra je die verbinding tot stand brengt haalt AVG de updates binnen en wordt het icoontje weer gekleurd.

Guus.

A, dat had ik ook gezien toen die een weekje uit stond en niet stond aangesloten op het netwerk.

Tnx :thumb:

Helaas werkt het op één of andere mannier niet.

Je ziet het icoontje rechts beneden wel staan, maar zodra de telefoonlijn verbinding met internet heeft, gebeurd er weinig.

Ik heb vier voorbeelden bijgevoegd, de eerste hangt aan dit bericht.

Heb ik iets fout ingesteld staan?

Bijlagen

• voorbeeld 1.jpg
    voorbeeld 1.jpg
    89,6 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
2e

Bijlagen

• voorbeeld 2.jpg
    voorbeeld 2.jpg
    85,5 KB · Weergaven: 42
3e