avg autoscan en meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
bij m'n avg antivirus 7.5 profesional (nl) word elke keer als ik de computer opstart automatich een scan uitgevoert kun je deze ook uitschakellen of minder vaak uitvoeren of minder intensief scannen hoe? en bij een scan geeft hij welleens aan dat er virus is gevonden echter er komt geen venster om ze te verwijderen of gebeurt dit automatisch.
bij zip en rar bestanden vind die pas het virus als je ze uitpakt kan hij ze ook zien als je ze download.

uitschakelen

dit kan je uitschalen in avg. ik had probeer versie en daar kan je het ook uitschakelen. maar de virussen haalt hij automatisch weg als het goed is.

Start het AVG control center op, klik in het rechter veld op 'scheduler', vervolgens op de knop 'scheduled tasks' , kies in het volgende scherm 'test plan in basicmode', klik op de knop 'edit schedule' en haal in het daarop volgende scherm het vinkje weg bij 'Periodically start scheduled antivirus test' Bevestig alles met 'OK' en je bent er vanaf.

En over die zip en rar, dit is denk ik bij elke scanner, als het nog ingepakt is is het niet gevaarlijk en wordt het dus ook niet meteen herkent en verwijderd.

maar de virussen haalt hij automatisch weg als het goed is.

Dat is niet juist. Signaleren van virussen is iets anders dan ze verwijderen of ''healen''. In AVD kunt u kiezen voor een van twee opties namelijk het direct door het programma laten herstellen, of ze handmatig herstellen.

Handel alsvolgt:
Ga naar het scherm Control Center
Klik met de rechter muisknop op Shell Extension
U ziet drie keuzes: Properties, Settings en Deactivate.

Klik op Settings.
Onder scanning parameters ziet u twee keuzes:
Zorg dat bovenaan alleen aangevinkt staat Scan files without interuption
en haal het vinkje weg bij Automatically heal infected files
U kunt dan zelf bepalen wat u met de infectie doet, want o het moment dat er iets engs wordt gesisnaleerd, wordt u via een schempje gevraagd of u het betreffende bestand wilt ''Healen''. l

=====​

ADVIES: Kijk ook af en toe eens naar de sectie Test Center in de Virus Vault. En ruim die rommel op.

=====​

Overigens heb ik zelf ook een probleem sedert ik nu een paar weken een nieuwe PC heb met Windows Vista Premium. AVG beweert dat het programma daarvoor geschikt is. Maar mijn automatisch dagelijkse scan werkt niet. ook niet na het verwijderen van het programma, opnieuw downloaden en opnieuw installeren. Hebben geachte deelnemers hier daar ook al ervaring mee en wellicht een oplossing? Want ik zweer na vele jaren nog steeds bij AVG, aangezien ik heb geconstateered op een PC in de familie (toen Opa Helpdesk weer eens moest opdraven) dat AVG dingen ziet, die het geld kostende Symantic laat zitten.

(Opa) Cor

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan