AVG detecteert Win32/Heur virus; vals alarm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aliceontherocks

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2011
Hallo!

Al een paar weken geeft mijn AVG anti-virus aan dat er zich een Win32/Heur virus op mijn laptop bevindt. Om de zoveel dagen komt er een venster tevoorschijn waar het virus wordt gedetecteerd en ik niets anders kan doen dan het in 'the vault' stoppen.. Na een of twee dagen krijg ik een venster te zien waar het virus als een 'false alarm' aangeduid wordt.. (printscreen van foutmelding met wat meer details: http://i56.tinypic.com/x56ww4.png)

Ik heb al meerdere malen met AVG, AdAware en Spybot gescand maar alle drie kunnen het virus niet vinden.. Nu weet ik echt niet wat ik hier mee aan moet. Is dit gewoon een vals alarm van AVG of moet ik mij wel zorgen maken? Ik heb namelijk gehoord dat een Heur virus nogal lastig kan zijn.. Verder merk ik ook eigenlijk niets aan mijn laptop, hij is niet traag o.i.d.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen uitsluitsel te verkrijgen over wat er nou precies met mijn laptop aan de hand is. Alvast bedankt!

Groeten,
Alice

Laatst bewerkt:
Als je het in de vault stopt, dan zou het in het mapje quarantaine moeten staan:

Windows XP
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\AVG10\IDS\quarantine

Windows Vista/Seven
C:\ProgramData\AVG10\IDS\quarantine

Als je het in de vault stopt, dan zou het in het mapje quarantaine moeten staan:

Windows XP
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\AVG10\IDS\quarantine

Windows Vista/Seven
C:\ProgramData\AVG10\IDS\quarantine

Hmm ik heb het virus weer in the vault laten plaatsen, maar op bovenstaande manier kan ik het bestand niet vinden (heb Windows 7).

Toen ik het bestand probeerde up te loaden zat het nog wel in de originele map (ik heb het virus daarvoor uit the vault laten halen zodat ik er bij kon). Via die weg heb ik hem proberen up te loaden waarbij ik een AVG foutmelding (detectie van het virus) en een Windows foutmelding kreeg die vertelde dat ik niet bevoegd was dit bestand te verplaatsen..

Hmm, ik zie net dit staan op een andere site:

* Open AVG Free User Interface.
* Choose the "Virus Vault" option from the "History" menu.
* Right-click the false positive file and select the "Send to analysis" option from context menu.
* Fill in your e-mail address
* Confirm the dialog

Hmm, ik zie net dit staan op een andere site:

* Open AVG Free User Interface.
* Choose the "Virus Vault" option from the "History" menu.
* Right-click the false positive file and select the "Send to analysis" option from context menu.
* Fill in your e-mail address
* Confirm the dialog

Vreemd, wanneer ik het bestand via AVG analysis probeer te versturen krijg ik de volgende foutmelding:
"sending of the selected virus samples failed". Lukt ook niet dus.. :/

Hallo! Het is mij gelukt om via Safe Mode het bestand up te loaden naar Jotti; ook hier gaf van de 20 virusscanners alleen AVG aan dat het een virus was. Ik heb het 'geinfecteerde' bestand in een .rar bestand gezet en gemaild naar AVG :) Nu is het even afwachten wat zij vinden..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan