AVG Free Edition Verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cold

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Berichten
132
Ik gebruik sinds enkele jaren AVG Free. Op zich tevreden van maar de laatste maanden al 2 keer iets vreemd meegemaakt.

Na een automatische update lijkt het erop dat de AV zichzelf verwijderd. Ik gebruik nog steeds windows XP en dan krijg je een melding van "AV software niet beschikbaar" en de map van AVG via het menu start is dan ook leeg of zelfs helemaal weg. Bij de actieve processen van taakbeheer staan er wel enkele AVG gerelateerde toepassingen als actief. Je kan dan ook op geen enkele manier nog de gebruikersinterface openen, zelfs niet via uitvoeren of andere commando's.

Opnieuw installeren is de enige optie.

Iemand een idee wat de oorzaak (en oplossing) is voor dit probleem ?

Thx
Cold
 
Ik weet wel dat AVG 2012 een update gedaan heeft voor naar AVG 2013 te gaan. Staat AVG nog tussen je programma's. kijk is even bij configuratiescherm. En anders jah opnieuw installeren. Maar ik vind het wel iets raar. 2 maanden zonder anti-virus gezeten ????? Best gevaarlijk !! en je hebt geluk gehad. computervirussen zijn er overal, ook al maak je geen gebruik van het internet.
 
Laatst bewerkt:
Nee nee, geen 2 maanden zonder AV gezeten, heb het probleem direct opgelost, maar het is wel 2 keer voorgekomen. Op zich geen drama, ik heb een ghost zonder AV erin.

Geen idee of het nog via configuratiescherm - software beschikbaar was. In de actieve processen van het taakbeheer zaten in ieder geval nog AVG gerelateerde processen.

Op zich niet het einde van de wereld, had enkel graag de oorzaak geweten ?

Thx
Cold
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan