AVG free virusscan niet optimaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irina

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Hallo,

Ik heb geconstateerd dat de AVG free virusscanner niet optimaal werkt. Ik kwam daar achter toen ik mijn PC door Kaspersky liet scannen (gratis 1 maand trial). Eerst moet AVG helemaal van de PC verwijderd worden, anders kan deze niet gedownload worden. Kaspersky speurde maar liefst 8 Trojaanse paarden op en verwijderde ze meteen. AVG free virusscanner hat deze eerder gewoon overgeslaan. Het scannen met Kapersky duurt op mijn PC zeker 90 min. terwijl AVG al na 35 min. klaar is.

Conclusie: toch maar beter een antivirusprogramma kopen, zoals bijv. Kaspersky. AVG heeft ook een meer uitgebreide versie die je moet kopen.

Als je tijdens het gebruik van de pc niets hebt gemerkt van die virussen dan is de kans grote dat hij ze uit Quarantaine heeft gehaalt waar AVG ze heeft ingestopt.

Ook lijkt het me nogal voor de hand liggend dat een betaalde virus scanner z'n werk beter doet dan een gratis versie.
Maar ik zal hier wel weer een nodeloze stroom van gekrakeel mee oproepen.

Ook lijkt het me nogal voor de hand liggend dat een betaalde virus scanner z'n werk beter doet dan een gratis versie.
Maar ik zal hier wel weer een nodeloze stroom van gekrakeel mee oproepen.

*geen commentaar* ;).

Tja.. Als een scanner eenmaal een virus heeft gemist, en er is een besmetting aanwezig is het vaak vrij simpel om het ene na het andere virus op je PC te krijgen.
Ik kan genoeg voorbeelden geven met betaalde scanners (en ga nu niet allemaal Norton gillen).

Hallo,

Ik heb geconstateerd dat de AVG free virusscanner niet optimaal werkt. Ik kwam daar achter toen ik mijn PC door Kaspersky liet scannen (gratis 1 maand trial). Eerst moet AVG helemaal van de PC verwijderd worden, anders kan deze niet gedownload worden. Kaspersky speurde maar liefst 8 Trojaanse paarden op en verwijderde ze meteen. AVG free virusscanner hat deze eerder gewoon overgeslaan. Het scannen met Kapersky duurt op mijn PC zeker 90 min. terwijl AVG al na 35 min. klaar is.

Conclusie: toch maar beter een antivirusprogramma kopen, zoals bijv. Kaspersky. AVG heeft ook een meer uitgebreide versie die je moet kopen.

hoi irina,49 euro nod 32 virusscanner superlicht op je pc steengoed.

idd nod32 is ook mijn favo omdat het zo licht draaid en ik het zelf makkelijk vind werken... hoewel avg ook goed is...

Tja ik blijf het maar zeggen...AVG (en ook bv Avast) is een goeie virusscanner die ik al jaren naar tevredenheid gebruik.
:thumb:

Hi Irina,

Ben toevallig ook tegen dit probleem aangelopen. Bij mij werden wel 20 'trojan horses' herkend, maar er was geen mogelijkheid binnen het programma om deze te verwijderen.Misschien zijn er ook wel meer, omdat bij jou een aantal virussen helemaal niet werden opgemerkt. dan kun je echt wel zeggen, sorry, AVG, maar weg ermee! Heb je nog andere alternatieven voor een goede, desnoods betaalde virusbestrijder, of is de door jou genoemde,daadwerkelijk de beste. Dank je wel voor een eventueel antwoord. Sta overigens ook in het rijtje vragenstellers.

Bedankt,

Marc

Hallo Marc,

De enige overlast die ik van de Trojaanse paardjes ondervond die AVG niet kon verwijderen was, dat mijn PC elke dag ca. 1 uur na het opstarten heel erg traag ging lopen. Na hem opnieuw opgestart te hebben was het probleem weg, maar de volgende dag begon het gewoon weer opnieuw. Toen ik die paardjes met behulp van een trial van Kasperksy virusscanner helemaal van mijn PC had verwijderd, was dit probleem ook voorgoed verdewenen.

Als deze trial is afgelopen zal ik voor de zekerheid toch een betaal-virusscanner installeren. Ik zag trouwens dat NOD 32 ook een gratis trial voor 1 maand aanbied, daarna wordt het betalen.

Groet, Irina.

Hallo,

hoi Irina koop gerust de viruscanner ik kan hem je aanbevelen ,groetjes:bennie doeidoei.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan