AVG installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thrillseeker

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Hallo,

Ik wil AVG Free (de nieuwste versie) installeren maar dat lukt niet. Als ik het gedownloade bestand open dan kan ik de stappen doorlopen, begint een balkje te lopen (bestanden uitpakken - systeem checken) en na een minuut ongeveer krijg ik volgende foutmelding:

Local machine: installation failed
Initialization:
Error: Registry value is not of a BINARY type.

Ik heb al vanalles geprobeerd om dit op te lossen. Het huidige anti-spyware programma verwijderd (Windows Defender) om geen overlappingen te hebben, gecheckt op spyware en virussen (gevonden met Malwarebytes en volledig verwijderd.) Dat helpt dus allemaal niet. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Vriendelijke groeten

Als ik zo de foutmelding lees probeert het intallatie-programma een niet-Binary waarde te beschouwen als Binary waarde en er iets in te schrijven.

Dat zou dus betekenen dat er al een waarde bestaat van dezelfde naam, die niet een Binary waarde is.

Wat je dus zou moeten doen is kijken in de registry naar alle sleutels die vanuit AVG zijn gemaakt, en die verwijderen.

Dat zullen sleutels zijn die een naam hebben als AVG, Grisoft etc.

Verwijder die sleutels in de registry, en begin opnieuw met installeren.

Succes,

Tijs.

Hallo,

Ik vond geen enkele registry sleutel met de naam avg, grisoft of eender wat.

Een ander idee wat zou kunnen helpen?

Groetjes

Wat je kunt proberen is het volgende (=rechten terugzetten op o.a. registry-keys; die zijn misschien veranderd in jouw nadeel door trojans etc.):

Download, pak in zijn geheel uit, en start: dial-a-fix

Klik op het 'hamertje', en kies Repair permissions, en druk op Go.

Probeer hierna de installatie van AVG opnieuw.

Tijs.

En als je met CCleaner probeert je computer een beetje op te schonen.
Cleaner - Opschonen
Register - Scan naar problemen - Herstel geselecteerde problemen

En daarna AVG nog een keer proberen te installeren.

CCleaner: http://www.ccleaner.com/download

Goed gedaan.. Op Internet (Google) werd ook al zoiets gesuggereerd als mogelijk oorzaak van jouw probleem.

Tijs.

Het bleek dus inderdaad om spyware te gaan, die zich o.a. via USB sticks verspreidt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan