AVG Master Boot Record , Hoe verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwinkortekaas

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
Hallo,

Telkens als ik mijn internet explorer opstart en minimaliseer kan ik hem niet meer openen als ik op de taakbalk klik, het is net alsof die vergrendeld is, soms doet die het wel overigens.
Waarschijnlijk heb ik een virus.

Ik heb een avg scan gedaan en ik kreeg de melding: master boot record - Rootkit.tdss.tdl4.

Zou dit een link kunnen zijn met mijn probleem? En hoe kan ik deze master boot record kwijtraken?

Graag advies!

Gr Erwin

Hallo erwinkortekaas,

Een rootkit is een virus wat zich direct diep in je computer nestelt; de computer wordt zo ingesteld dat dit virus al wordt geladen voordat Windows opgestart wordt.
Aangezien een rootkit (vrijwel) niet volledig te verwijderen is, raad ik je persoonlijk aan al je persoonlijke gegevens te back-uppen door deze naar een extern medium (USB-stick/harde schijf, SD-kaart) te kopiëren en een schone installatie van Windows uit te voeren.

Het is echter je eigen beslissing; of proberen om de rootkit te verwijderen, of een schone installatie van Windows.
Hopelijk heb ik je hierbij voldoende geïnformeerd.

Het is heel goed mogelijk dat deze problemen iets met een rootkit te maken hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan