AVG of Avast?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
608
Beste mensen,

ik gebruikte altijd Avast, tot groot genoegen.

Op mijn nieuwe W10 computer (64b) zit iets dat AVG heet.
Welke is 'beter', of is dat hetzelfde?

Of is er nog een betere gratis AV?

Dank.
 
avg is een andere antivir programma, hou je avast maar want die is veel beter dan avg ;)
 
Dit zal wel weer een hevige discussie opleveren, zoals altijd, want iedereen heeft zo'n zijn voor- en afkeuren.
Bovendien is bijna zeker het av-product dat dit jaar als beste uit de bus komt, volgend jaar weer minder goed.
Dat gezegd hebbende schijnt van de gratis producten dit jaar Avira als beste uit de bus te komen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik heb wel ruime ervaring met AVAST en AVG.
AVAST steekt met kop en schouders boven AVG uit (op dit moment).
Bij de probleem gevallen die ik dit jaar behandeld heb waar AVG op stond bleek dat daar vele, soms wel honderden, stuks malware op de pc zaten. M.a.w. AVG laat te veel door.
Bij de pc's met AVAST was dat minder.
NB! geen enkel av-product, gratis of heel duur, houdt alles tegen. Als u 100% veiligheid wilt moet u gewoon de pc niet aanzetten :)

Daarnaast had AVG de onhebbelijkheid om "extra's" te installeren die de werking van de pc negatief beinvloeden, zoals Tune-up en secure internet.

Overigens, al die "extra's" worden door veel av-producten aangeboden, ook AVAST doet daar aan mee.
Mijn advies: beperk u tot de essentie, d.i. tegenhouden van malware, en laat de rest voor wat het is. Dus veel vinkjes weghalen.
 
Ter aanvulling: is Windows defender ook een goede optie? Zo nee, moet ik die dan verwijderen icm. met Avast?
 
Ik zet Defender altijd uit als ik al een ander permanent actief av-product op een pc zet daar Defender niet veel toevoegt en het geinstalleerde AV-product wel een beetje in de weg kan zitten. Het kost i.i.g. extra computing power.
 
Alleen de Av ervan, niet de firewall, neem ik aan?

Hoe doe je dat, dat uitzetten?
 
De firewall van windows moet aanblijven. Dat is overigens wel een goed onderdeel van de MS-security.
 
Een serieuze virusscanner neemt de hele beveiliging op zich en schakelt Ms firewall meteen uit.
Ik heb Kaspersky al 7 jaar en nooit problemen. (36€ per jaar.) Ziggo rekent 48€ per jaar met als nadeel dat je zelf niets in kunt stellen
Er zijn natuurlijk nog wel meer goede (Norton,Bitdefender etc.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan