AVG PCTUNEUP 2016 en Windows Live Mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Windows 7.
Werk reeds enkele tijd met avg pctuneup 2014, zonder problemen.
Sinds enige tijd is een nieuwere versie 2016 beschikbaar.
De installatie op laptop wordt correct uitgevoerd.
Het probleem is dat na installatie ik Windows Live Mail niet meer kan starten error code 0x80041161.
ofwel te weinig geheugen ofwel WLM niet correct geïnstalleerd...

Bij contact met AVG wordt mij gemeld dat dit een probleem voor Microsoft is...
Als ik met Norton Ghost mijn vorige C- schijf image terugzet heb ik opnieuw avg pctuneup 2014 en WLM dat opnieuw normaal draait.
Heb die oefening al drie maal uitgevoerd...steeds hetzelfde resultaat.

Vermits actueel WLM op mijn laptop niet opent schrijf ik die vraag vanop mijn desktop met wlm en avg 2014.

Oplossing ?
 
Start Windows Live Mail normaal op wanneer je nu die AVG PC TuneUp 2016 (een compleet overbodig programma trouwens) van de PC verwijdert ?
 
Ik ben op dit ogenblik diverse testen aan het uitvoeren (o.a. Malwarebytes) maar vermits bij terugzetten van avg 2014 er geen problemen kan ik met zekerheid zeggen: JA, wlm zal openen.
 
Probleem lijkt gevonden en op dit ogenblik opgelost.
Om de een of andere reden waren in Service Windows Live family en Windows Live id assistant uitgeschakeld.
Omdat ik in Services "Windows Live Mail" niet zag staan heb ik beide ingeschakels op automatisch en WLM opent opnieuw...
 
Mooi zo ! :thumb:

En toch zou ik die AVG PC TuneUp nog verwijderen. Zo'n programma's beloven veel, maar in de praktijk wordt daar veelal weinig van waargemaakt.
 
Ga ik nog niet doen.
Alhoewel ik nog graag zou willen weten door wat in services zowel "Windows Live family en Windows Live id assistant" naar "uitgeschakeld worden overgezet en niet op "automatisch" blijven...

Voor mij lijkt mijn oorspronkelijke vraag dan ook grotendeels opgelost.
 
Navigeer via Start (Windowsknop) en geef in het zoekvenster services.msc in.

Dubbelklik op de service waarvan je het opstarttype wil wijzigen, in het voorbeeld hieronder nam ik Windows Update.

Wijzig de instelling in het tabblad Algemeen en bevestig je wijziging door eerst op Toepassen en dan op OK te klikken.

57c86f13d50f4-Naamloos.jpg


Neem nota van de wijzigingen die je doorvoert !
 
Dat was mij voorheen al gelukt in mijn vorige benadering: in services had ik uitgeschakeld al overgezet naar automatisch (of automatisch vertraagd).
Ik kon dus niet vatten waarom ik, twee dagen later opnieuw, bij het openen van WLM, dezelfde fout kreeg.
In services stond opnieuw "uitgeschakeld", vandaar mijn vorige opmerking.
Heb dit opnieuw gewijzigd en het "lijkt" er op dat het probleem verholpen is...

Bedankt.
 
Ziet er goed uit dus, fijn zo. :thumb:

Graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan