AVG Quarantaine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rood412

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Hallo Allemaal,

Ik had een bestandje gedownload met helaas een virus erin en AVG gaf een melding dat dat bestandje naar de Quarantaine is verplaats maar ik vraag me af wat dat is ? En je hebt ook zo'n optie dat je het uit de Quarantaine kan verwijderen wat gebeurt er dan ?

Bedankt
:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
laten we zeggen dat quarantaine in dit geval een kluis /gevangenis of parkeer ruimte is voor programma’s met ziektes/virussen enzo.

Alles wat verdacht is wordt in de quarantaine map gestopt

als je iets uit quarantaine verwijderd dan wordt het uit jouw computer gewist zodat het geen schade kan veroorzaken

laten we zeggen dat quarantaine in dit geval een kluis /gevangenis of parkeer ruimte is voor programma’s met ziektes/virussen enzo.

Alles wat verdacht is wordt in de quarantaine map gestopt

als je iets uit quarantaine verwijderd dan wordt het uit jouw computer gewist zodat het geen schade kan veroorzaken

Heel erg bedankt voor de informatie:thumb:

Nog even een aanvulling, niet elke virusscan verwijderd alles even goed daar bedoel ik mee sommige dingen die je verwijderd van je computer kunnen ook systeem bestanden beschadigen. Maar goede virusscannen hebben dat haast niet:thumb:

En nog maar een aanvulling...:D

Bestanden in quarantaine kunnen absoluut geen kwaad meer. Het is niet verstandig om bestanden die in quarantaine worden gezet direct te verwijderen uit quarantaine. Dan heeft de quarantaine ook helemaal geen nut meer. Mocht de detectie door je virusscanner een foutje zijn, dan ben je het bestand ook helemaal kwijt.

Mijn advies; Laat bestanden rustig een week in quarantaine staan voordat je ze helemaal gaat verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan