AVG scan doet PC crashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

oelewapper1

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2010
Hi,
ik heb enige tijd terug AVG Free 9.0 als antivirusprogramma geïnstalleerd.
Telkens ik mijn computer scan met dit programma krijg ik halfweg de scan van mijn volledige computer een blauw BSOD scherm.
Daarbuiten heeft mijn PC geen last van blue screens.
Andere beveiligingsprogramma's op mijn PC zijn: spybot search en destroy, spyware blaster. Ik gebruik de klassieke windows firewall.

Weet er iemand raad hiermee ??

Oelewapper. :confused:

AVG doet PC crashen

Hoi

Ik denk dat onderstaande link wel helpt. Er staat ook een handleiding bij hoe het op te lossen is.

http://www.limburger.nl/article/20081111/SCALA/18022100/0/FRONTPAGE

Veel succes :thumb:

beste JoeyPC, bedankt voor je vlugge antwoordberichtje maar ik vrees dat je mij op het verkeerd spoor hebt gezet.
Het gaat hier namelijk niet om die beruchte verkeerde update van AVG die destijds PC's niet meer deed opstarten door een bestandje in windows besturingsysteem te verwijderen . Daar heb ik geen last van gehad.

Kan er iemand anders mij helpen??

Oelewapper. :)

Hallo,

Kun je misschien vertellen wat er in het BSoD staat? Een handig tooltje hiervoor is NirSoft BlueScreenView, die leest het dumpbestand van Windows uit. Het kan namelijk verschillende oorzaken hebben.

Groetjes,
Donkade

Hallo,

Kun je misschien vertellen wat er in het BSoD staat? Een handig tooltje hiervoor is NirSoft BlueScreenView, die leest het dumpbestand van Windows uit. Het kan namelijk verschillende oorzaken hebben.

Groetjes,
Donkade

beste Donkade,

Ik heb NirSoftBlueScreenView geïnstalleerd en gebruikt en ik moet zeggen het bevalt me wel. Zie in bijlage Printscreenbestanden van het uitlezen van de 2 soorten Windows-dumpbestanden (BSOD) die ik krijg als AVG-scan PC doet crashen.

Hopelijk ben je iets met die informatie en kan je me verder raad geven.

23-20090117-9de3a4.gif

Bijlagen

• Blue Screen View001.jpg
    Blue Screen View001.jpg
    60,3 KB · Weergaven: 58
  • Blue Screen View002.jpg
    Blue Screen View002.jpg
    61,9 KB · Weergaven: 51
Hallo,

Dit is waarschijnlijk een probleem door de drivers, en is meestal simpel op te lossen met een update van je drivers.
Mocht het hiermee niet gelukt zijn, kun je het volgende proberen:
* Download Memtest.
* Brand het programma op een CD of DVD
* Zorg ervoor dat in het BIOS de boot sequence als eerste CD/DVD is.
* Start nu de pc op met Memtest, voer de test helemaal uit.
Als hij foutmeldingen geeft is (een van) de geheugensticks beschadigd. Dan moet je dus de sticks er een voor een uithalen, weer Memtest runnen, etc.

Succes,
Donkade

hallo Donkade,

heb AVG Safe Search (add-on) uitgeschakeld en tot nu toe crasht mijn PC niet meer (hout vasthouden!)

Die voorgestelde memtest van jou vind ik interessant maar heb hem tot nu toe nog niet durven gebruiken. Zal er wel eens van komen

Dank je wel voor de raad.

Oelewapper1:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan