avg scant automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankyboy1

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Sinds kort heb ik mijn norton antivirus vevangen door avg.

Northon was geprogrammeerd om op vrijdagavond om 21 uur een volledige scan te doen.

AVG echter scant van op het moment dat ik de pc in gang steek. Waardoor deze een stuk trager wordt.:evil:
Is het wel nodig om iedere keer te scannen ?

Hoe kan ik dit dagelijks scannen uitschakelen en instaleren dat hij op een bepaalde dag en uur van de week (dat mij beter uitkomt) ?:o

Afhankelijk van hoe "wild" of niet zo wild je over het internet gaat en hoeveel mailtjes je per dag opent kun je de scanfrequentie bij de planner in het "testcentrum" van AVG uitzetten of op afroep laten werken.... 1x per dag scannen en updaten is niet verkeerd als je intensief gebruik maakt van internet.... ook kun je instellen om geen volledige scan te doen maar een beperkte... dat gaat een stuk sneller....

Maar je hebt volkomen gelijk: werken terwijl AVG scant is een pure ergernis, het systeem wordt akelig sloom... daarentegen vreet het programma verder niet zoveel resources als Norton of McAfee waardoor je er verder geen last van hebt....

oke, dank u wel maar bij testcentrum zie ik nergens planner staan.

Hoe moet ik dit nu precies doen

bestaat er geen nederlandstalige versie of is er ander nederlandstalig antivirusprogramma dat even goed is

In test center heet dat scheduler. Daar kan je ook de dagelijkse update instellen. Gewoon 'edit schedule' knop klikken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan